צפו • ניצול הטבח מדבר: “אחד ירה עם אקדח, השני השתולל באטרף”

יוסף פסטרנק, ממתפללי בית הכנסת קהילת 'בני תורה' ומניצולי הטבח, מספר לחרדים10 על שהתרחש • התקפת המחבלים, הכהן שנטל ידיים ונמלט, בחור הישיבה שחבט במחבלים עם כיסא, והמתפלל המבוגר שניצל כי המונית לא המתינה לו
בן-ארי בועז
כ"ה חשון התשע"ה / 18.11.2014 15:07

יוסף פסטרנק, ממתפללי בית הכנסת קהילת ‘בני תורה’ ומניצולי הטבח, מספר לחרדים10 על שהתרחש.

בזמן תפילת שמונה עשרה בבית הכנסת, הוא מספר, שמע את הכהן היחידי במקום כשהוא יוצא ליטול את ידיו. מיד לאחר מכן החלו להישמע היריות. “הסתובבתי וראיתי מחבל אחד עם אקדח יורה בבית הכנסת, ואז הגיע השני בעקבות הצעקות, והחל להשתולל כאחוז אמוק, באטרף, התפרעות חסרת מעצורים.

“הכהן שיצא בדיוק ליטול את ידיו נמלט מהמקום. כך גם מתפלל נוסף שהיה במקום וראה אותם מתנפלים על צד שני של בית הכנסת – ונמלט אף הוא. הם הזעיקו את המשטרה.

“בתוך בית הכנסת היה בחור אחד בן 16, ממשפחת איטח, הלומד בקול תורה, שהרים כסא והחל לחבוט בכל כוחו במחבל. הדבר עצר את הירי לדקה אחת, מה שהביא את שאר המתפללים לתקוף את המחבלים ולגרום להם לברוח החוצה – היישר לזרועות כוחות הבטחון”.

בהמשך הוא מספר על מתפלל מבוגר שהיום לא הגיע לבית הכנסת, מאחר ונהג המונית לא המתין לו. רעייתו צעקה בבוקר על הנהג שסרב להמתין. “כעת מתברר שאם היה מגיע לתפילה הבוקר, היה נרצח, כי מקומו היה בדיוק בזירת הפיגוע”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבינו מלכנו
    18/11/2014 16:04
    מני
  1. נקום לעיננו נקמת דם עבדיך השפוך

  2. אנא פרסמו את הגבורה של המתפללים שהניסו את המחבלים מביה"כ החוצה
    20/11/2014 08:51
    אא
  3. לפי העדות בתוך בית הכנסת היה נער בן 16 שבאומץ אדיר הרים כיסא והיכה במחבל וכך הפסיק את הירי והטבח לרגע, ואז מתפללים אחרים באו לעזרתו, נלחמו במחבלים והניסו אותם החוצה לזרועות כוחות הביטחון. אנא פרסמו את גבורתם, זה קידוש שם שמיים.