ציידי החרד”קים מכים שוב: חוברת נגד האקדמיה ו”ידידות טרנטה”

חוברת המופצת בריכוזים החרדיים תוקפת את הישיבות החרדיות-תיכוניות החדשות ו"לימודי האקדמיה" - ומזהירה מפני "המשת"פים של ממשלת השמד האורבים לבנך בכל פינה ובכל מיני תחפושות"
אליעזר היון
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 10:22

ציידי החרד”קים מכים שנית?

בימים אלו מופצת בריכוזים החרדיים חוברת בשם “נשיק(כ)ות שונא”, כפראפרזה לפסוק ממשלי ‘נעתרו נשיקות שונא’.

החוברת, המציגה בעמוד השער דחפור הנושא על גבו ‘ישיבה’, מבקשת למחות באותן ‘ישיבות כלאיים’ – כפי שמנסחי החוברת מכנה אותן –  המציעות להורים מן המגזר החרדי מוסדות חינוך לגילאי ישיבות קטנות המשלבים לימודי קודש עם לימודים כלליים, ובכלל במגמה המתפשטת של פנייה למסגרות אקדמיות.

הישיבות החרדיות התיכוניות “אינם הצלה – אלא מנהרה ממולכדת”, מסבירים עורכי החוברת ומזהירים את ההורים: “הכר את האויב.. ממשלת השמד ומשתפי”ה, מאכרים ורשמים גורפי הון, אורבים לבנך בכל פינה ובכל מיני תחפושות”.

בנוסף, תוקפים עורכי המניפסט, המשוקע אגב, את קרן ‘ידידות טורונטו’ המסייעת לאברכים לרכוש השכלה אקדמית בצורה של מתן מילגות והכוונה תעסוקתית ואקדמית.

תחת הכותרת “ידידות טרנטה” מסבירים כותבי החוברת, כי “זה מה שהם מוכרים לנו: אם הבן שלכם לא מוצא את עצמו במסגרת, אז תוציאו אותו מהמסגרת… אם קשה לו ללמוד אז תעזרו לו להעיף את ספרי הקודש ותשלחו אותו ללמוד אזרחות בגרויות ואקדמיה המלאים בתוכן אפיקורסי”.

החוברת, כך מבטיחים מנסחיה, ‘תסייע לך להכיר את המציאות המרה הסובבת אותנו, כדי שתוכל להגן על בנך ולשמור עליו שימשיך את השלשלת שלך ושל הוריך ולמעלה בקודש עד מתן תורה”.

כמיטב המסורת האנטי חרד”קית שומרים כותבי החוברת על אנונימיות מוחלטת. מלבד כתובת אימייל סימבולית – ישיבת מיסיון [[email protected]], לא ניתן להבין מי עומד מאחוריה, מה מטרתם הסופית, ובעיקר, מי ומדוע  מוכן לממן את ההוצאה הבלתי מבוטלת הזו.

פניותינו למייל המצורף לא נענו.

החוברת

החוברת

החוברת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות