האם המלחמה הבאה בין ארה”ב לישראל תהיה על מיץ ענבים?

הסנאטור צ'ארלס שומר מניו-יורק לוחץ על ישראל לבטל את המס המוטל על יבוא מיץ ענבים מניו-יורק • ישראל טוענת: מגדלי הענבים נהנים מסבסוד - ביטול המס יחסל ייצור המיץ בישראל
יוני גרין
כ' חשון התשע"ה / 13.11.2014 09:44

בימים האחרונים פתח הסנאטור צ’ארלס שומר מניו-יורק, אחד הסנאטורים רבי ההשפעה בסנאט האמריקני, בהפעלת לחץ על ישראל כדי שהמס המוטל על מיץ ענבים המיובא מחו”ל – יבוטל.

כיום מוטל מס של 22 אחוז על מיץ ענבים, לצד הגבלת יבוא של 100 אלף גאלון בשנה. זאת בעוד שעל מיץ ענבים המיובא מישראל לארה”ב לא מוטל מס.

שומר, אחד משני הסנטורים של מדינת ניו-יורק, המדינה בה גדלים הענבים הכי טובים עבור מיץ ענבים, החל בהפעלת הלחץ לאחר שמגדלי הענבים במדינה התלוננו על אי השוויון.

ישראל דחתה את הדרישה לבטל את המס המוטל היבוא, בטענה שמגדלי הענבים בניו יורק מקבלים סבסוד מהממשל האמריקני על גידול ענבים, בעוד המגדלים בישראל אינם נהנים ממענק כזה. כיוון שכך, חובה להטיל מס שישווה את המחיר ולהגביל את כמות היבוא – אחרת היצור המקומי בישראל יתחסל.

עד לפני שלוש שנים עמד המס שהוטל על יבוא מיץ ענבים לישראל על 100 אחוז מס. רק לאחר לחץ שהפעיל הסנטור שומר, יחד עם יקב ‘קדם” – יצרני מיץ הענבים הגדולים בניו יורק – ירד המס ל-22 אחוז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות