ליאון הפגין נגד בצלם: “העירייה נתנה הסכמה להסתה נגד צה”ל”

אנשי ימין וחברי כנסת קיימו הפגנה מול תערוכת בצלם בירושלים שלטענתם מסיתה נגד חיילי צה"ל • משה ליאון אמר: "די להשמצה נגד בנינו חייל צה"ל" • 3 מפגינים נעצרו לאחר שיידו אבנים
נחמן וייס
י"ח חשון התשע"ה / 10.11.2014 23:18

ברקע פיגועי הטרור: אנשי הימין הפגינו בירושלים נגד תערוכת ‘בצלם’, שהוצגה הערב בעיר.

את  ההפגנה ארגן חבר המועצה משה ליאון,  יחד עם צעירי ישראל ביתנו, וארגון ‘אמהות חיילים נגד בצלם’. והשתתפו בה גם חברי הכנסת אלכס מילר וליאון ליטנצקי.

בתערוכה הוצג פרויקט המצלמות של בצלם, במסגרתו חילק הארגון מצלמות לפלסטינים ביו”ש, בכדי שיתעדו את חיילי צה”ל כשהם מתמודדים עם הפרות הסדר.

בהפגנה אמר ליאון: “העירייה נותנת לבצלם, להכפיש את חיילי צה”ל. די להסתה, די להכפשה, די להשמצה נגד בנינו חייל צה”ל. היום נחצה קו אדום בבירת ישראל, העירייה נתנה את הסכמתה להסתה נגד חיילי צה”ל.

לפני כשבועיים שיגר ליאון מכתב לראש העיר ניר ברקת, בו ביקש לבטל את התערוכה: “באירוע הנ”ל ישתתפו רותי גינצבורג וארקדי זיידס הידועים כמי שפועלים נגד צה”ל ומדינת ישראל וזאת בשם זכויות האדם. בערב יוצגו צילומים ועבודות מחול המציגים את צה”ל ואת המדינה כרומסי זכויות אדם וככובשים, וכן, יושק ספר שכולו רווי שנאה ומציג את צבא הגנה לישראל כצבא כובש”. 

ליאון הוסיף, “בית הנסן ממומן ומתוקצב ע”י עיריית ירושלים והרל”י. לא יעלה על הדעת כי עיריית ירושלים ואתה כעומד בראשה תאפשר קיום אירוע זה.

לדבריו, “קיום אירוע מסוג זה  עלול לפגוע קשות בדו קיום בירושלים, במיוחד בימים אלה, כאשר ארגונים קיצוניים מנסים להפר את מרקם החיים העדין המתקיים בעיר”.

הוא סיים כי, “יש להתחשב ברגשות המשפחות השכולות וחיילי צה”ל, המתנגדים באופן נחרץ לקיום מופע זה. עיריית ירושלים  חייבת לבטל אירוע זה ולא לאפשר קיומו במתחם הממומן ע”י העירייה”. 

כמה מפגינים ניסו לחסום את הכניסה לבניין, ו-3 אף נעצרו לאחר שיידו אבנים.  עו”ד מארגון חוננו מייצג את העצורים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה:  ”התערוכה שהוצגה במקומות אחרים בארץ אינה מוצגת ב’הנסן’. ב’הנסן’ מתקיים ערב שיח בנושאים אמנותיים עם סופרת וכוראוגרף. העירייה אינה מממנת את האירוע, אינה קשורה ואינה אחראית על התכנים, אלא המארגנים ששכרו את המקום”.

הפגנות נוספות בשל המצב הביטחוני נערכו ברחבי הארץ, בצומת שילת, בגהה, בבת ים ועוד.

תושבי גוש עציון, קיימו צעדה על ציר 60, בעקבות הפיגועים האחרונים בצומת הגוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות