‘אסותא’ התרברבה שאין לה מחלקת קורונה – ומשרד הבריאות נזף בה

קמפיין של רשת 'אסותא', שנועד להחזיר את המטופלים לאחר ירדה חדה בפעילות בימי משבר הקורונה, הרגיז את בתי החולים הציבוריים ומשרד הבריאות: ""מסרים שיווקיים שאינם מכבדים את מקצוע הרפואה"
חרדים 10
כ"ה אייר התש"פ / 19.05.2020 17:53

רשת בתי החולים הפרטיים אסותא – הנמצאת בבעלות מלאה של קופת ‘מכבי שירותי בריאות’ – קיבלה הוראה ממשרד הבריאות לשנות את ססמאות הקמפיין החדש שלה, שבו היא מתהדרת ש”הכי בטוח להגיע לאסותא”, כי “במרכזי אסותא לא פועלות מחלקות קורונה”.

לפי דיווח של רוני לינדר ב’דה מרקר’, משרד הבריאות קבע כי ססמאות הקמפיין מנוגדות לכללי האתיקה.

במהלך משבר הקורונה חוותה הרשת ירידה חדה בפעילות בעקבות חששות המטופלים מהגעה למוסדות רפואיים, וסגירת חלק מהשירותים באופן יזום על ידי משרד הבריאות – והקמפיין החדש מדגיש את העובדה שהרשת אינה כוללת מחלקות קורונה, ולכן היא “הכי בטוחה”.

לפי הדיווח ב’דה מרקר’, הפרסומים הללו הקפיצו את בתי החולים הציבוריים, על שהרשת הפרטית גם לא השתתפה במאמץ הלאומי של הטיפול בקורונה, וגם ממנפת את העובדה הזאת כיתרון שיווקי.

לאור התגובות, ‘אסותא’ תיקנה קלות את הפרסומים באתר שלה.

בכתב ששיגר אייל חקו, יו”ר הוועדה למניעת הטעיית הציבור בפרסום במשרד הבריאות, אל מנכ”ל הרשת היוצא, ארי שמיס, הוא הגדיר את המסרים במודעה כ”מסרים שיווקיים שאינם מכבדים את מקצוע הרפואה והעוסקים בו”. הוא קרא לרשת “לתקן לאלתר את הפרסומים הנוכחיים ולהתאים את הפרסומים העתידיים להוראות הקוד האתי”.

הרשת מסרה בתגובה ל’דה מרקר’: “בחודשים האחרונים, ולצד התמודדותה של מערכת הבריאות עם הקורונה, מטופלים רבים הדירו רגליהם מבתי החולים, מחשש להידבקות בנגיף. לאור זאת יצאו בתי חולים רבים בפרסום ששם את הדגש על ההפרדה הקיימת אצלם בין מחלקות הקורונה לבין יתר מחלקות בית החולים. לצד קמפיינים אגרסיביים של בתי חולים אחרים, אסותא מרכזים רפואיים שמרה על פרופיל תקשורתי נמוך והיתה אחד מבתי החולים האחרונים לצאת בפרסום, וגם הוא היה בווליום נמוך.

“ברשת אסותא מרכזים רפואיים לא פעלו מחלקות קורונה, ועל מנת לעודד את הציבור שלא להזניח בעיות רפואיות שעלולות להחמיר עקב אי הטיפול בהן, הפרסום ציין גם עובדה זו. אנו עומדים מאחורי הדברים שבשום אומדן אינם מהווים הטעיה של הציבור והינם נכונים באופן עובדתי. חשוב להבדיל בין בית החולים הציבורי אסותא אשדוד לבין אסותא מרכזים רפואיים, שהינה רשת של בתי חולים פרטיים בפריסה ארצית. מדובר בשני גופים המתנהלים בנפרד, עם הנהלה נפרדת, אפיון פעילות שונה וכמובן גם פרסום מופרד ושונה, המתנהל בכל בית חולים באופן עצמאי ובלתי תלוי בשני.

“יחד עם זאת, ובגלל שלא היה בכוונתנו לגרוע חלילה מכבודם של בתי החולים הציבוריים המתמודדים עם הקורונה, לרבות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, בחרנו לשנות במעט את נוסח הפרסום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות