חזרה לשגרה? התחבורה הציבורית בריכוזים החרדים עדיין לא פעילה

נוסעים רבים מלינים: הערים החרדיות עדיין תחת הסגר, לא ניתן לצאת לעבודה או להפעיל את מוסדות הלימוד - ללא הפעלה מותאם של שירותי החבורה הציבורית
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התש"פ / 17.05.2020 13:12

קשיים בחזרה לשגרה בערים החרדיות לאור העובדה כי רבים מהעובדים בציבור החרדי נאלצים להשתמש מידי יום בשירותי התחבורה הציבורית, שאינם ניתנים בצורה המספקת בריכוזים החרדים.

עובדות חרדיות שביקשו בימים האחרונים לחזור למרכזי התעסוקה, מהן החוזרות מחל”ת, גילו כי שירותי התחבורה הציבורית אינם עומדים בצפיות – כך שתושבים רבים בערים החרדיות אינם יכולים לצאת לעבודה או לקניות.

מרבית הקווים לא פעילים, ואילו הפועלים – פועלים רק במספר נסיעות ונוסעים נמוך.

מחנכים ועובדי הוראה הסבירו כי אינם יכולים להגיע אל מוסדות הלימוד בריכוזים החרדים בערים השונות, זאת עקב אי הפעלה מותאמת של שירותי התחבורה הציבורית באזורים אלו.

“רוצים להחזיר את המשק לשגרה אך לא נערכים להתאמת התחבורה הציבורית בהתאם”, טענו תושבים.

לאור כך פנה חבר הכנסת אורי מקלב כבר בסוף השבוע אל שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ במטרה לשנות את המצב.

“הבעיה היא קשה מאוד ולא ניתן להחזיר את העבודה למשק והחינוך במוסדות הלימוד כאשר התחבורה הציבורית הינה במתכונת של הסגר”, אמר  מקלב.

במקביל, פנה מקלב הבוקר אל משרד האוצר והבריאות בדרישה לאפשר את הפעלת התחבורה הציבורית באופן מידי ולשלש את כמות הנסיעות.

“לא יתכן כי הנכם פועלים להחזרת המשק לשגרה אך תקנות הפעלת התחבורה הציבורית נשארים כפי שהיו, דבר זה אינו מאפשר את החזרת המשק לשגרה”, טען  מקלב בפנייתו, ודרש לפעול באופן מידי לשינוי והתאמת תקנות התחבורה הציבורית להחזרת המשק לשגרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות