טענו שאיל ההון שנעלם העניק להם דירות בשווי 15 מיליון דולר – ונכשלו

עמותת 'צעירי חב"ד' טענה: אנחנו הבעלים של שתי דירות שרכש גומא אגיאר ז"ל ברובע היהודי בירושלים • בית המשפט המחוזי קבע: ניסיון לעשוק את ילדיו ואלמנתו • חייב את העמותה בהוצאות של 360,000 שקל • העמותה הגישה ערעור לעליון, אבל משכה אותו לאחר המלצה של השופטים
חרדים 10
כ"ג אייר התש"פ / 17.05.2020 12:42

בעקבות המלצה חד-משמעית של שופטי בית המשפט העליון, חזרו בהם ‘צעירי חב”ד’ מערעור שהגישו על פסק דין בית המשפט המחוזי בו נקבע, כי העמותה ניסתה לעשוק את ילדיו ואלמנתו של איל ההון גומא אגיאר ז”ל – שגופתו נעלמה באוקיינוס השקט בשנת 2012.

לפי דיווח של איתמר לוין באתר news1, פסק הדין בבית משפט העליון, שניתן בשבוע שעבר, מאמץ במלואו את פסק דינה של שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים מחודש נובמבר 2018.

עמותת ‘צעירי חב”ד’ טענה, כי אגיאר – ששלוש שנים לאחר שנעלם הוכרז על מותו – העניק לה במתנה בשנת 2011 שתי דירות הממוקמות ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, בשווי מוערך של 15-10 מיליון דולר, במטרה להקים בהן מרכז למורשת הרבי הרבי מליובאוויטש זצ”ל.

התביעה הסתמכה על ערב השקה בו הוכרז על המיזם ועל כך שאגיאר שכר אדריכל שהחל לתכנן את הפרויקט, אולם אלמנתו של אגיאר ואמו טענו – באמצעות מנהל העיזבון, עו”ד הראל ארנון – כי הדירות נרכשו לשימוש המשפחה שתכננה לעלות ארצה, וכי לכל היותר כוונתו של גומא הייתה לאפשר לעמותה להשתמש בהן, אך גם כוונה זו לא הבשילה משום שלא נקבעו תנאי השימוש.

שופטת בית המשפט המחוזי קבעה, כי די בכך שהמתנה לא ניתנה בכתב, כפי שמחייב החוק, כדי לקבוע שאין בסיס לטענות של ‘צעירי חב”ד’.

כמו-כן קבעה השופטת כי אין מקום לקבוע ש-אגיאר יצר ‘הקדש’ – שכן עמותת ‘צעירי חב”ד’ העלתה טענה זו רק בסיכומים, אולם לא הוכיחה את אמיתותה.

השופטת  גם העירה, כי העובדה שהתביעה הוגשה רק לאחר הכרזת מותו של אגיאר, מעלה את החשד שהעמותה חיכתה עד שתהיה בטוחה שהוא לא יופיע ויכחיש את טענותיה.

בסיום פסק הדין כתבה השופטת: “תנועת חב”ד ידועה במעשיה הטובים ובתרומתה לכלל. בטוחה אני כי זו תמשיך במעשיה אלו, גם ללא מרכז המנציח את בית מדרשו של הרבי מול הכותל, וגם ללא שאגב חתירה למטרה זו, ייגרם עושק של היתומים שהותיר המנוח ושל אלמנתו”.

לפי הדיווח באתר news1, השופטת חייבה את צעירי חב”ד בהוצאות ושכר טירחה בסכום גבוה במיוחד של 360,000 שקל, בציינה את שווי הדירות ואת החלטת העמותה לנהל את התיק למרות שהסיכויים מלכתחילה לא היו גבוהים.

בבית המשפט העליון ישבו בתיק השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ועופר גרוסקופף – שפסקו: “נוכח המלצתו החד-משמעית של בית המשפט, חזרה בה המערערת מערעורה והוא נדחה בזה”.

את חב”ד ייצגו עו”ד שרון גושן, אמיר גולדפרב והראל אשואל. את העיזבון ייצגו ארנון ועו”ד מוריה אייכנשטיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אהרונוב ליפסקר ומוטי הלפרין תתביישו
    19/05/2020 22:34
    אהרונוב וליפסקר- בושה!
  1. מתבייש בחבורה הזו