לפיד: נפיל הממשלה אחרי הקורונה, אם נצליח. בני גנץ לא יהיה רה”מ

יו"ר האופוזיציה החדש יאיר לפיד אומר כי בכוונתו להוביל לבחירות חדשות בתום משבר הקורונה: "אני לא חושב שגנץ יהיה ראש ממשלה ולא חושב שמישהו במערכת הפוליטית מאמין שזה יקרה" • עקץ את שותפו לשעבר בכחול לבן: "אם כל מה שמעניין אותם זה תיקים - אז זה הישג לא רע"
חרדים 10
כ' אייר התש"פ / 14.05.2020 02:08

יממה לפני השבעת ממשלת האחדות: יו”ר האופוזיציה החדש, ח”כ יאיר לפיד, העניק ריאיון ליונית לוי ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 12, ותקף את השותף הפוליטי לשעבר בני גנץ.

יו”ר יש עתיד-תלם אמר כי במידה ותהיה לו את האפשרות, כשמשבר הקורונה יסתיים – הוא יפעל להפיל את הממשלה וללכת לבחירות.

לפיד עקץ את גנץ:  “אם כל מה שמעניין אותם זה תיקים – אז זה הישג לא רע. אבל אני לא הלכתי לחיים הפוליטיים בשביל תיקים. במקום זה אנחנו רואים בתקופה הזאת רק איזה ג’וב הם יקבלו”.

לדבריו, מדובר ב”זלזול באזרחי ישראל”.

יו”ר האופוזיציה תקף את גודל הממשלה: “52 משרדים למקורבים, ג’ובים. זה לא בזבוז של מאות מיליונים אלא זלזול באזרחי ישראל. אתה שם כדי לשרת את אזרחי ישראל – מה חושב איש צעיר שרואה את המופע הציני הזה”.

אחת הטענות המרכזיות של גנץ ומפלגתו להפרת הבטחת הבחירות שלהם לא לשבת עם נתניהו בממשלה היא שהליכה נוספת לבחירות תהיה אסון למדינה.

לפיד: “זה לא נכון שהיינו הולכים לבחירות וזה לא נכון שהיינו הולכים לממשלה עם המשותפת. היינו מניחים על שולחן הכנסת את החוק נגד נתניהו ואז הוא לא היה הולך לבחירות”.

הוא הוסיף: “אנחנו ידענו שיש דבר אחד חשוב – להחליף את השלטון. עם כל מה שטוב למדינת ישראל אנחנו נשתף פעולה. מה שמעניין אותי זה אזרחי המדינה והם היו זקוקים להחליף את השלטון”.

לפיד תקף את נתניהו ואמר שברגע שתהיה לו את האפשרות הוא ינסה להביא לבחירות: “כשנעבור את תקופת הקורונה – תפקידה של האופוזיציה הוא להפיל את הממשלה. אם יהיה לנו ראש ממשלה עם כתבי אישום ותהיה לנו אפשרות לשנות את החוק,  נלך לבחירות”.

לפיד נשאל מה יקרה אם נתניהו בכל זאת יעמוד במילתו ויעזוב את תפקידו במועד שהוסכם: “אני לא חושב שגנץ יהיה ראש ממשלה ולא חושב שמישהו במערכת הפוליטית מאמין שזה יקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות