האוצר אישר ערבות 80% לאל-על, אבל דורש פיטורים של אלפי עובדים

משרד האוצר יספק ערבויות בשווי של 320 מיליון דולרים לחברת אל על • בעלי החברה, משפחת בורוביץ' - יצטרכו להזרים 100 מיליון שקלים • ויהיו גם פיטורי עובדים רבים וביטול יעדים לא רווחיים
חרדים 10
י"ז אייר התש"פ / 10.05.2020 23:08

משרד האוצר אישר הערב (ראשון) ערבות מדינה בגובה 80 אחוזים מ-400 מיליון דולרים שביקשה חברת אל על הכושלת –  כדי שתוכל להמשיך ולשרוד ביום שאחרי משבר הקורונה.

במשרד האוצר אמנם אישרו את ערבות המדינה, אך האישור כולל בתוכו מגבלות רבות וביניהן דרישה לדחיית תשלומי החברה בגובה 150 מיליון דולרים, התייעלות נוספת מעבר לתכנית הנוכחית שתכלול קיצוץ בשכר העובדים וקיצוצים נוספים וכואבים כמו גם פיטורים של אלפי עובדים.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, באוצר העמידו לאל-על מספר תנאים, בהם שיפור מבנה ההון של החברה על ידי הזרמת הון של 100 מיליון שקלים מצד בעלי החברה – משפחת בורוביץ’, ביצוע התייעלות נוספת בחברה בהיקף שלא יפחת מ-50 מיליון דולרים לשנה, הסכמה מראש של העובדים לתכנית ההתייעלות ופריסה מחדש של החוב למלווים בהיקף של 150 מיליון דולרים.

ההגבלות והסייגים הרבים מבהירים עד כמה במשרד האוצר חוששים שחברת התעופה לא תוכל לעמוד בהחזר ההלוואות.

לפי הדיווח, גורמים במשרד האוצר הביעו ביקורת חריפה על התנהלות אל על בימים שלפני משבר הקורונה והדגישו כי מדובר בחברה שפעלה בצורה לא יעילה.

באל על צפויים לקצץ בשכר הבכירים, להיפטר ממטוסים, לבקש דחייה בהחזרי תשלומים מהחברות איתן היא עובדת, ולבטל יעדים פחות רווחיים כמו סן פרנסיסקו ומנצ’סטר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות