“אתה נשיא הטוויטר, נערץ על ידי אנשי שמאל המתעבים את נתניהו”

איש התקשורת חנוך דאום חובט בנשיא רובי ריבלין בטורו ב'ידיעות' • "הפגנה אחת לא אמורה לגרום לנשיא להעביר סיפור נקמני לעיתונאי. מקווה שהמורשת של זה שיבוא אחריך תהיה יותר מאחדת"
חרדים 10
א' אייר התש"פ / 25.04.2020 20:46

איש התקשורת חנוך דאום מבקר בחריפות את נשיא המדינה ראובן ריבלין על כך שסיפר לעיתונאי ‘הארץ’ יוסי ורטר כיצד נאלץ לומר קדיש בסיוע של תומכי נתניהו שהפגינו נגדו ליד בית הנשיא.

בטורו בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ כתב דאום: “הפסקה קלה עם ענייני קורונה, ברשותכם, כדי לפרוק משהו שישב על ליבי בהקשר למי שמכונה תמיד בקרב שונאי נתניהו כ׳נשיאנו האהוב׳, הלוא הוא רובי ריבלין.

“בשבת שעברה פרסם יוסי ורטר ב’הארץ’ כי ריבלין עמד ביום האזכרה לאמו לבד בבית הנשיא. בשל הקורונה הוא לא עלה לקברה להגיד קדיש. ריבלין חיפש עשרה אנשים למניין, אבל אנשי האבטחה היו רחוקים והדבר לא הסתייע. לפתע הביט בכ־20 מפגינים שעמדו מחוץ לבית הנשיא (הם באו למחות על כך שהוא לא מעביר את המנדט לנתניהו), אמר קדיש ודמיין שהם עונים לו אמן”.

לדברי דאום, את הסיפור הזה הדליף ל’הארץ’ או הנשיא או אלוקים. “וזה מאכזב מאוד בעיניי. לא עצם ההדלפה. ניחא. מה שמאכזב זה תוכן הדברים. אף אחד לא אוהב שמפגינים מול ביתו, אבל כבוד הנשיא מתיימר להיות דמוקרט גדול, והוא אמור להכיל את העובדה ש־20 אנשים הטריחו את עצמם להפגנה חוקית מול ביתו”.

דאום מזכיר כי הנשיא זוכה לאינסוף כיבודים במסגרת תפקידו – “והפגנה אחת לא אמורה לגרום לו להעביר סיפור נקמני לעיתונאי, סיפור שבאופן עמוק בז לאותם מפגינים, ומציג את הנשיא כקורבן אולטימטיבי, שנמצא לבד בבית ואין לו עשרה לקדיש, בעוד אלה מעיזים לצעוק מול חלונו”.

דאום פנה לריבלין: “הגיע הזמן שתפנים (חשבתי שעשית זאת אחרי אירועי ליל הסדר). אתה לא סובל יותר מאיתנו. האזכרה של אמך, מנוחתה עדן, איננה היחידה שלא התקיימה. בימים אלה גם הלוויות בישראל נערכות ללא משתתפים. אפילו להר הרצל נאסרה כניסתם של הורים שכולים.

“אתה לפחות מסתובב במשכן ענק עם עוזרים ואנשי מינהלה שמספקים את צרכיך (וטוב שכך). מה תאמר על אותם מבוגרים, ניצולי שואה וחסרי כל שמסוגרים בקוביות קטנות בפריפריה, חודשים ארוכים כמעט בלי לראות איש? אז 20 איש הפגינו ליד ביתך (ואולי גם קיללו), זה באמת משהו שאתה לא מסוגל להתמודד איתו?

“בעיניי זו טרגדיה״, הוסיף דאום, ״אתה נשיא הטוויטר. אתה נערץ על ידי קהל ברנז’אי של אנשי שמאל המתעבים את נתניהו. זו החמצה כואבת כל כך, אבל ספק אם יש בידך מספיק זמן או רצון לשנות זאת. יש לי כבוד רב למשכן הנשיא ולנשיא באשר הוא, אבל אני מקווה שהמורשת של זה שיבוא אחריך תהיה יותר מאחדת ופחות טהרנית״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טעות, הוא לא נשיא אלא פוליטיקאי קטן בתפקיד שגדול עליו
    26/04/2020 17:54
    שאול א.
  1. אם בוחנים נכון את רשימת אלה שכיהנו כנשיאי המדינה מגלים שהנשיא הלגיטימי האחרון בישראל היה חיים הרצוג ז”ל. על היתר ביישו בדרך זו או אחרת את מוסד הנשיאות.
    ריבלין אינו שונה מהם.