אחרי 10 שנים: יעקב ליצמן הודיע לנתניהו – עוזב את משרד הבריאות

השר יעקב ליצמן הודיע לנתניהו לפני כניסת השבת על החלטתו לעזוב את משרד הבריאות • בתמורה דורש ליצמן את תיק הבינוי והשיכון המורחב - יחד עם רשות מקרקעי ישראל ומנהל הדיור • במפלגת כחול לבן דורשים את התיק לצורך מינוי שר מקצועי מבחוץ, אבל לא על חשבון תיק החוץ
חרדים 10
א' אייר התש"פ / 25.04.2020 20:36

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא עוזב את תפקידו כשר הבריאות. כך פרסם הערב (מוצ”ש) עמית סגל בחדשות 12.

ליצמן הודיע לראש הממשלה  כי החליט לעבור למשרד שיכון מורחב, ויפסיק לכהן כשר הבריאות לאחר עשר שנים כשר או כסגן שר במשרד.

ביום חמישי שוחחו השניים וליצמן הציע לעזוב את משרדו, בעקבות שיחה עם האדמו”ר מגור.

לפני  כניסת השבת עדכן ליצמן את ראש הממשלה על החלטתו הסופית.

ליצמן דורש את תיק הבינוי והשיכון המורחב – יחד עם רשות מקרקעי ישראל ומנהל הדיור, כפי שקיבלה מפלגת כולנו.

השיקולים לעזיבה, ככל הידוע, אינם קשורים לביקורת הציבורית כלפי השר אלא לצרכים פנים מגזריים.

לפי גורמים במערכת הפוליטית, המהלך תוכנן כבר תקופה אבל ליצמן חשש שיצטייר כהדחה ולכן המתין. כעת, משהמצב התייצב, המהלך נבחן ברצינות במטרה לסייע לחרדים להדביק את הקצב בבניית דירות.

כעת עשוי המהלך להשפיע על ההסכם הקואליציוני, מכיוון שבכחול לבן הודיעו שהם עדיין רוצים את תיק הבריאות.

בכירים בכחול לבן אמרו לעיתון ידיעות אחרונות, כי הם דורשים את התיק לצורך מינוי שר מקצועי מבחוץ, אבל לא על חשבון תיק החוץ. “במהלך המו״מ דרשנו את תיק הבריאות אבל ליצמן סירב בתוקף לוותר עליו”, סיפרו.

גבי אשכנזי אף אמר הערב ב’פגוש את העיתונות’ כי ידרשו מינוי מקצועי.

מקורביו של ליצמן אמרו ל’ישראל היום’: “הוא לא נבהל מביקורת. לא מפריע לו כשתוקפים. הוא יודע שעשה דברים נכונים וזה מה שחשוב. היוזמה לעזיבה הייתה שלו. האדמו”ר מגור מעורב בהכל אבל היוזמה לעזיבה הייתה של ליצמן. הציבור משווע לדיור. אפשר לעבוד שם ולעשות דברים”.

לדבריהם, הוא  “לא בורח מועדת חקירה, לא מכישלון, ליצמן היה הראשון שסגר את ישראל. ליצמן הקים חמ”ל במשרד הבריאות. כשכולם צחקו עליו במשרד החוץ והשגרירים לחצו הוא אמר לסגור את השמיים”.

לדבריהם, “כולם מחליפים משרד, להחליף את גלעד ארדן עכשיו זה לא בשיא? כחלון עוזב, זה לא בשיא? מקימים ממשלה ומחליפים תפקידים. ככה זה”.

הם הוסיפו: “ליצמן לא נכנע כשגבי אשכנזי רצה להעיף אותנו או כשאנשי ליכוד רצו להעיף אותנו, ביבי לא הפקיר את אותו. ליצמן לא נתן את הראש מול הביקורת, הוא בחר את הזמן שמתאים לו”.

לדבריהם כשהשר לא הסכים לוותר על התיק במו”מ, הוא לא ידע שיעזוב. “אמרנו שנשארים בבריאות. כשהתחילו לדבר במסגרת המו”מ קואליציוני הרשמי עלה העניין שליצמן בבריאות כבר עשר שנים והוא מיצה את עצמו שם. מי שרוצה לחפש אשמים אחרי הקורונה שיעשה את זה? בינתיים נבנה בניינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות