מידע מטריד: זו הסיבה שמנדלבליט ‘רודף’ את מ”מ פרקליט המדינה?

עימות חריף במערכת המשפט • היועמ"ש קבע כי מ"מ פרקליט המדינה לא מתאים למלא את תפקידו - ודן אלדד לא נשאר חייב: "מנדלבליט מחבל בעבודתי, אני בוחן מידע מטריד בנוגע למנדלבליט''" • השר אוחנה הביע תמיכה באלדד
אריה ריבקינד
ל' ניסן התש"פ / 24.04.2020 00:00

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, הגיב הערב (חמישי) להתנגדות של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט – להאריך את כהונתו.

לדבריו, המהלך של מנדלבליט נובע מכך שהוא בודק מידע, אותו הגדיר “מטריד”, בעניינו של היועץ המשפטי לממשלה.

אלדד כתב: “לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה. אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי”.

עוד כתב אלדד: “מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו. העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך”.

גורמים בסביבתו של מנדלבליט הגיבו: “אין קשר בין הביקורת כלפיו לשאילתא שהעביר בנוגע ליועמ”ש – מדובר בשקד וכזב”.

גם שר המשפטים אמיר אוחנה תקף את התנגדותו של מנדלבליט להארכת כהונתו של מ”מ פרקליט המדינה, ואמר: “לא פגשתי הרבה פרקליטים ישרים, הגונים, ערכיים ומקצועיים כמו דן אלדד. פרקליט שלא חשש להתווכח איתי כשמצא לנכון – אך שגם הכיר בחשיבות התיקון והבדיקה העצמית של מערכת המשפט ושל הפרקליטות. מערכת המשפט מתעקשת לחרב את מעט האמון הציבורי שעוד נותר בה”.

מוקדם יותר הערב הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי קיימת מניעה משפטית להאריך את כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד.

במכתב ששלח לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ כתב מנדלבליט, כי לאור חתימת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, צפוי שר המשפטים להתחלף.

לדברי היועמ”ש, לאור העובדה שכהונת אלדד תסתיים ב-1 במאי קיימת מניעה משפטית להאריכה זמן קצר לפני כניסתו לתפקיד של שר המשפטים החדש.

מנדלבליט הוסיף: “למרבה הצער, בחלוף שלושה חודשים ממועד המינוי, עמדתי המקורית לפיה הוא איננו מתאים לתפקיד רק התחזקה, לנוכח התנהלותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות