איום: ‘לא יפתחו את המוסדות? גדולי הדור ישקלו צעדים חריפים’

הדיווח כי 'יתד' סירב לפרסם את מכתב הגר"ח - גרר הודעה משותפת מבתי גדולי ישראל: הגר"ח נעתר לבקשת הגרי"ג "וביקש שלא לפרסם לעת עתה המכתב" • "הוקם צוות פעולה למצוא הדרך הנכונה להביא לפתיחת הזמן" • "פרסום המכתב יושהה עד להשגת המתווה על הצד הטוב ביותר"
יוסף גרינבוים
כ"ח ניסן התש"פ / 21.04.2020 22:35

מדוע לא פורסם מכתבו של מרן הגר”ח קניבסקי ב’יתד נאמן’?

לפי דיווח הערב (שלישי) של יאיר שרקי במהדורה המרכזית של חדשות 12, בית מרן הגר”ח קנייבסקי שיגר מכתב הקורא לפתוח מיד את תלמודי התורה והישיבות, תוך שמירת אמצעי זהירות – אולם העיתון ‘יתד נאמן’, בצעד חסר תקדים, סירב לפרסם את המכתב, בהוראתו הישירה של מרן הגרי”ג אדלשטיין.

האם יתד סירב לפרסם מכתב הגר”ח קניבסקי לפתוח הת”תים והישיבות?

אלא שבהודעה מיוחדת ונדירה ששוגרה מבתיהם של הגר”ח קניבסקי והגר”ג אדלשטיין – נאמר: “עקב פרסומים שקריים וחסרי בסיס, עלינו להבהיר ולעדכן, כי גדולי הדור כואבים על כל יום של ביטול תורה, ופועלים רבות בתיאום הדוק מאז תחילת משבר הקורונה כדי לפתור בהקדם המיידי את העניין”.

בהודעה נאמר עוד: “אמש בשעה מאוחרת כתב מרן הגר”ח שליט”א מכתב בו הוא מורה כי צורך המצב הוא לפתוח את המוסדות בכפוף לכללי הזהירות ותורה מגנא ומצלא, כשהמכתב נשלח מביתו לצירוף חתימתו של מרן הגר”ג שהיה שותף לכל המהלכים בנושא.

“מרן הגר”ג שליט”א ביקש לעלות ולשוחח עם מרן הגר”ח וללבן נקודות צדדיות שהושפעו מהמכתב, ולכך נעתר מרן הגר”ח וביקש שלא לפרסם לעת עתה את המכתב”.

לפי ההודעה, “אכן במהלך היום סוכמו הדברים בין גדולי הדור במשותף, והוקם צוות פעולה למצוא את הדרך הנכונה להביא לפתיחת הזמן, בו יפעלו הרה”ג חיים אהרון קאופמן, והרב שמואל ליטוב”.

לפי ההודעה המשותפת, הצוות יפעל בתיאום עם חברי הכנסת של דגל התורה “ויכנס לעובי הקורה כדי לרכז מול המשרדים הרלוונטים את הדרכים לפתיחת כלל המוסדות בהקדם”.

בהודעה מודגש, כי “בהוראת מרן הגר”ח קנייבסקי יושהה לעת עתה פרסום המכתב עד להשגת המתווה על הצד הטוב ביותר”.

עם זאת, בהודעה משוגר גם איום: “על דעת גדולי הדור שליט”א הוחלט, כי אם לא יענו ותימשך גרירת הרגלים ולא תהיה התקדמות מעשית, גדולי הדור ישקלו צעדים חריפים מאוד”.

לפי דיווח של יאיר שרקי, כמעט שעתיים נמשך המו״מ בין בתי גדולי ישראל על ניסוח ההודעה.

כמו כן, שידור שיחתו של הגרי”ג אדלשטיין, שתוכננה לשעה 21:30 נדחתה – ״עקב בעיות בהעברת השידור״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות