לנשיא ריבלין לא תהיה ברירה, אלא להעביר את המנדט לביבי • פרשנות

לנתניהו אין כרגע את מספר הממליצים הדרוש, אך כשהכנסת עשויה מרסיסי מפלגות - מלאכתו קלה מתמיד • על ריבלין לנהוג באיפוק ולא ממניעי נקמה ושטנה • הפרשנות של מתי טוכפלד מ'ישראל היום'
חרדים 10
י"ט ניסן התש"פ / 13.04.2020 02:23

האם לנשיא ריבלין לא תהיה ברירה, אלא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו?

מתי טוכפלד, הפרשן הפוליטי של ‘ישראל היום’, סבור כי הודעתה של אורלי לוי-אבקסיס על הצטרפותה לגוש הימין, חשפה את התוכניות של נתניהו.

“ראש הממשלה בירך על הצטרפותה וחשף תוך כדי כך מה הוא באמת חושב על המגעים המתקיימים בימים אלה עם יו”ר כחול לבן, בני גנץ, לכינון ממשלת אחדות עם רוטציה: להוריד את גנץ על הברכיים או לזרוק אותו ולפנות לכיוונים אחרים”, כותב טוכפלד.

“מאז שפורסמו תוצאות הבחירות, מצבו של בני גנץ רק הורע. מפלגתו התפרקה לשלושה חלקים, שותפיו לגוש כמו צביקה האוזר, יועז הנדל, עמיר פרץ ואיציק שמולי, הסירו את הווטו שהטילו על ישיבה משותפת תחת נתניהו, ונראה כי הליכה לבחירות עכשיו תטרוף לגמרי את הקלפים עבור כמה מהם, שנותרו חסרי בית, ולאחרים שהתפרקו מהבטחותיהם, כשכל אלה פועלים נגד גנץ ובאופן ישיר מיטיבים עם מצבו של נתניהו”.

טוכפלד מדגיש כי “זה אמנם לא מבטיח לנתניהו ממשלה, כי 61 בטוחים עוד אין לו, אבל מצבו כעת טוב יותר מלפני חודש, ובוודאי טוב יותר ממצבו של גנץ אחרי הבחירות הקודמות, בהם סיים בראש המפלגה הגדולה בכנסת, אבל בלי כל יכולת להרכיב ממשלה”.

הפרשן של ‘ישראל היום’ מזכיר: “בפעם הקודמת דרש גנץ מנשיא המדינה לקבל את המנדט אחרי נתניהו. למרות שהיה רחוק מ-61 ממליצים, החליט ריבלין להעניק לגנץ את המנדט מפני השוויון. כעת, אחרי כישלונו המסתמן של גנץ, לריבלין לא תהיה למעשה ברירה אלא להעניק את המנדט לנתניהו, שמצבו טוב משל גנץ, אז ועכשיו”.

טוכפלד תוהה: “לא ברור מדוע אצה לריבלין הדרך, כשמיהר להודיע שאחרי גנץ לא יוטל המנדט על איש אלא יעבור לכנסת, ומוטב היה כי הנשיא ינהג באיפוק בימים אלה ולא יפעל ממניעי נקמה ושטנה, לפחות במקרים בהם לא יוכל להצדיק את מעשיו מכל סיבה אחרת.

“לנתניהו אין אמנם את מספר הממליצים הדרוש כעת, אבל כשהכנסת בנויה כעת מרסיסי מפלגות, אין ספק שמלאכתו קלה יותר מבעבר. זה לא מבטיח הצלחה אבל לא מצדיק את ההחלטה לדלג עליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפסת מרובה לא תפסת
    13/04/2020 18:53
    יצחק
  1. כול מי שיתפס כאחד שמני ממשלת אחדות,בבחירות הבאות יתאכזב ולא משנה מאיזה מחנה הוא