מתי נראה את הסוף? ומתי נוכל לטוס לחו”ל? בר סימן טוב משיב

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: ברגע שמספר הנדבקים בנגיף הקורונה יעלה בעשרות בודדות ביום ולא במאות כמו כעת - יחלו בהקלת ההגבלות שהוטלו על הציבור • מערכות החינוך יחזרו לפעול מיד לאחר חג הפסח - אבל במתכונת מיוחדת • איך תתבצע החזרה לשגרה במשק?
חרדים 10
י"ד ניסן התש"פ / 08.04.2020 01:31

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הכריז הערב (שלישי) על התנאים במסגרתם יקלו את ההגבלות מהציבור, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

המנכ”ל הסביר ליונית לוי בחדשות 12, כי ברגע שמספר הנדבקים בקורונה ייעלה בעשרות בודדות ביום ולא במאות כפי שנרשם בימים אלה – יחלו בשחרור ההגבלות.

לדבריו, מערכות החינוך יחזרו לפעול מיד לאחר חג הפסח – אך במתכונת מיוחדת.

סימן טוב: “רוצים לאחר חג הפסח להתחיל לשחרר את המשק לפעילות נוספת. אנחנו מקווים לראות ירידה במספר המקרים החדשים – לראות עשרות מקרים חדשים ביום ולא מאות מקרים חדשים ביום. אז יהיה לנו מרחב תמרון לקחת פעולות שיש בהם מימד של סיכון, נעלה את שיעור העובדים במשק מ-15 אחוז ל-30 אחוז”.

השלב לאחר מכן יהיה לאפשר פעילות אישית של אנשים במרחב של יותר ממאה מטר. “נראה שהחזרה לשגרה לא גורמת לסיכון – ונרחיב את זה”, הוא מסביר. הוא  הוסיף: “ההנחיה לחבוש מסכות היא רכיב חשוב מאוד במניעת ההדבקה”.

גם החזרה ללימודים תתבצע, כאמור, במתכונת מיוחדת: “אנחנו בוחנים אפשרות של משמרות קבועות בחלק מהימים ובקבוצות קטנות”. בתחילה זה ייעשה בחינוך המיוחד ובהמשך בשאר בתי הספר היסודיים והתיכונים.

החזרה לשגרה במשק תתבצע באופן הדרגתי: תחילה בענפי התעשייה והכלכלה עם התניות מסוימות, שם יעלה אחוז העובדים המותר בכל מקום עבודה בתחום, לאחר מכן בתחום הטכנולוגיה והסטראטפים, ואז בשירותים לציבור.

בהמשך יחזרו לשגרה בתחום המסחר והמסעדות, כמובן עם הגבלות בהצטופפות באותם מקומות, ורק אז יחזרו לפעילות מלאה בבתי הספר והגנים – למרות שפעילותם החלקית תחל כבר לאחר חג הפסח.

לבסוף יחזרו לשגרה בתחום התרבות ורק אז לטיסות בין לאומיות מישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממש ניסוי בבני אדם
    12/04/2020 01:11
    דנה
  1. למה לחזור לשיגרת לימודים במצב כזה?