בן 80 הותקף בידי שוטרים במאה שערים • המשטרה: נתקלו בו בריצה

במאה שערים טוענים: השוטרים הפעילו בשכונה אלימות קשה - והיכו באכזריות קשיש, שנזקק לפינוי לבית חולים: "התנהגה באופן חסר מעצורים" • המשטרה: במהלך ריצת השוטרים לעבר פורעי חוק נתקלו בשוגג באדם מבוגר שהיה בדרכם והוא נפל ונפצע • צפו במצלמות האבטחה
חיים טוויל
י"א ניסן התש"פ / 05.04.2020 03:22

חרדי, קשיש כבן 80, תושב שכונת מאה שערים,  פונה בשבת לבית החולים שערי צדק, לאחר שלטענת תושבי השכונה הוא הותקף באלימות בידי שוטרים. התושבים טוענים, כי היה זה מעצר אלים במיוחד, שנקלט במצלמות האבטחה שבאיזור.

לפי המשטרה, כוחות שפעלו בערב שבת במאה שערים זיהו במספר מקומות קומץ של כמה עשרות מתושבי האזור שמפרים את ההנחיות ומסכנים את בריאות הציבור ונמצאים ברחוב, וכי חלקם החלו מיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה שנאלצו לפזר את חלקם באמצעים לפיזור הפגנות.

במהלך הבוקר המשיכו הכוחות לפזר תושבים שהתגודדו בניגוד לצו ופעלו אל מול אחרים שניסו לקיים תפילות בבתי כנסת ובאזורים פתוחים בניגוד לצו.

לפי המשטרה, השוטרים נאלצו להתמודד עם חשודים שתקפו והכשילו שוטרים ו-10 חשודים נעצרו בגין חשד לתקיפה והכשלת שוטרים. בנוסף,במספר מקומות ברחבי ירושלים זיהו הכוחות אזרחים שהתארגנו והתפללו במקומות פתוחים ובתי תפילה ופיזרו את המתפללים – ול-30 מהם נרשמו דו”חות.

אולם עסקני מאה שערים מציגים תמונה שונה: “בליל שבת פרצה המשטרה אל השכונה החרדית והסביבה ותוך אלימות קשה פיזרה מאות מתפללים שהתפללו בחצרות הבתים. הדבר גרם למהומה קשה בשכונה ולפצועים רבים. המשטרה התנהגה באופן חסר מעצורים תוך הכאת עוברים ושבים תמימים שלא היו קשורים לאירוע.

צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצונים

“הפצוע הקשה הינו רב חשוב בעדה החרדית, בשנות השמונים לחייו שנשמע להוראות השוטרים, שאמרו לו להיכנס לביתו ולאחר שהגיע לפתח ביתו הוא הוכה באכזריות, וכעת מאושפז בבית החולים שערי צדק עם דימום בראשו בעקבות האלימות הקשה של המשטרה.

“בנוסף נעצרו תושבים רבים כשיצאו מביתם לראות על מה המהומה, ונעצרו בדלת ביתם בניגוד לחוק, בטענה שעמדו ליד שכן אחר שאף יצא לחצר ביתו לראות מה פשר המהומה”.

העסקנים מוסיפים: “אנו מבינים את הצורך להראות בתקשורת שהמשטרה משרתת את מטרתם של רינה מצליח ושאר השמאל האנטישמי בהתרת דמם של החרדים, אבל אנא ממכם – אתם גורמים נזק עצום למלחמה בנגיף. תושבי מאה שערים ארגנו מניינים אך ורק דרך מרפסות וחצרות הבתים, כפי הוראת בי”ד העדה החרדית להישמע להנחיות משרד הבריאות”.

ממשטרת ישראל נמסר: “כוח משטרה שפעל באזור מאה שערים נתקל בעשרות תושבים שהפרו את הצו והחלו לתקוף את השוטרים באבנים, ברזלים ומכל הבא ליד, תוך קריאות ‘נאצי’ וגידופים.

“נוכח המצב, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים שפיזרו את ההמון, ובמהלך ריצתם לעבר פורעי החוק נתקלו בשוגג באדם מבוגר שהיה בדרכם והוא נפל ונפצע.

“השוטרים מיד הגישו לו טיפול ראשוני. בהמשך הוא הועבר על ידי מד״א לטיפול רפואי ואנו לו מאחלים רפואה שלמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בהצלחה לשני הצדדים
    06/04/2020 10:37
    שחר
  1. בהצלחה לשני הצדדים