חסיד אנגלי שבא לציון אחר נישואי בתו נפטר מקורונה – ונקבר באומן

דקות לפני כניסת השבת הביאו מתנדבי זק״א באומן לקבורה את הרב משה גולשבסקי ז"ל, בן 47 מלונדון, שנפטר מנגיף הקורונה בבית חולים מקומי
נתן פרל
י"א ניסן התש"פ / 04.04.2020 22:41

בליל שישי התקבל דיווח במוקד הבינלאומי של זק״א על רבי משה גולשבסקי ז”ל, בן 47 מלונדון, שנפטר בבית חולים מקומי באוקראינה, לאחר שנדבק מנגיף הקורונה.

במרוץ נגד הזמן הצליחו צוות מתנדבי זק”א אומן להשיג את כל האישורים הנדרשים, למרות הביורוקרטיה המקומית –  ולהביאו לקבורה, דקות לפני כניסת השבת באומן.

דוד רפפורט, מתנדב זק״א באומן: “כל חברי הקהילה היהודית כאן באומן יושבים בבתיהם, כולנו כאן שומרים על ריחוק חברתי ועל ההנחיות של משרד הבריאות האוקראיני.

“לצערי ובכאב רב קיבלנו בשורה שהרב משה גולשבסקי, בן 47 מלונדון, אשר נדבק מהנגיף – נפטר בבית חולים. כואב הלב שרק לפני שבועיים חיתן רבי משה את הבת שלו והגיע לאומן להודות לה’.

“כשהרגיש לא טוב, הוא פונה לבית חולים מקומי שם היה מאושפז יום אחד במצב קשה, המצב התדרדר במהירות והרופאים נאלצו לקבוע את מותו”.

הוא הוסיף: ״מיד עם קבלת הדיווח יצאנו לבית החולים, הצלחנו למנוע נתיחת גופת המנוח שלאחר המוות, ביום שישי בצהרים שוחררה גופתו מבית החולים.

“בשיחת טלפון עם מפקד זק״א בישראל קיבלנו הנחיות ברורות איך לבצע טהרה, ודקות ספורות לפני כניסת השבת בליווי מנין מצומצם הבאנו אותו למנוחת עולמים בבית הקברות היהודי הישן באומן. ממחר העיר אומן נכנסת להסגר כללי, אנחנו כאן מתפללים שכולם יבריאו ושנעבור את הימים הקשים האלו במהרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות