רינה מצליח השתלחה בציבור החרדי • יאיר נתניהו: כך תגרמו לפיטוריה

אבי כץ
|
י"א ניסן התש"פ / 04.04.2020 21:29
עיתונאית חדשות 12 עוררה סערה ברשתות החברתיות לאחר שהשתלחה ב’אולפן שישי’ בציבור החרדי • יאיר נתניהו: “החרדים יכולים להוריד את ערוץ 12 על הברכיים. חרם מאורגן של כל המליון חרדים על כל מוצר שמפורסם בהפסקת הפרסומות בערוץ 12 עד שרינה מצליח ואמנון אברמוביץ מפוטרים”

הרשתות החברתיות סוערות: עיתונאית חדשות 12, רינה מצליח, השתלחה בליל שבת ב’אולפן שישי’ – בציבור החרדי.

מצליח התייחסה להתפשטות הקורונה במוקדי המגזר החרדי – ואמרה: “מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות – לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחויבים למדינה.

“אני צריכה לתאר לכם מה קורה שאברך יקבל צו גיוס, למרות שהוא יודע שהוא לא יתגייס? איזה הפגנות וסגירת כבישים אנחנו רואים. החרדים צריכים ללמוד – הם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע. אנחנו רוצים לסייע להם ואנחנו מקווים שיסייעו לכל תושבי בני ברק לעבור את השבת, החג ואת התחלואה הקשה. אבל מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות”.

את דבריה חתמה: “כל מי שיגיד שמדובר בשנאת חרדים – לא, מדובר באהבה ודאגה למדינה”.

 

בעקבות הדברים, ביקר אותה בחריפות יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה: “מותר לי להגיד איזה מקומות ואיזה תקופות מזכירים לי המונולוגים נוטפי הארס נגד החרדים של אמנון אברמוביץ׳ ורינה מצליח? או שרק ליאיר גולן מותר?”.

בהמשך צייץ: “החרדים יכולים להוריד את ערוץ 12 על הברכיים. חרם מאורגן של כל המליון חרדים בישראל על כל מוצר שמפורסם בהפסקת הפרסומות בערוץ 12 עד שרינה מצליח ואמנון אברמוביץ מפוטרים על מופע ההסתה שלהם. (מפוטרים לא מתנצלים!)”

 

ארגון ‘בצלמו’ שיגר תלונה חריפה לנציב תלונות הציבור ברשות השניה כנגד מונולוג השנאה של רינה מצליח. “אני פונה בענין ביטויי הסתה ושנאה אתמול בערוץ 12 של קשת בתכנית ‘אולפן שישי’ ששודרה בשעה 20:00.

“העיתונאית רינה מצליח הסיתה ושיקרה נגד ציבור שלם וקבעה כי ‘רוב הציבור החרדי אינו נשמע להוראות משרד הבריאות’ ובכך הסיתה על ציבור שלם, הציבור החרדי שהינו ברובו שומר חוק.

“התבטאות זו מובילה לליבוי השנאה בציבור ועלולה לגרום לאלימות איש באחיו אינה יכולה לעבור בשתיקה. הציבור דורש מהנציב לאלתר כי תפורסם התנצלות ואזהרה בנושא. זהו תפקידך והנך נדרש לפעול”.