‘ש”ס תקבל שני תיקים. ימינה דורשת שלשה תיקים. על מה ולמה?’

בליכוד טוענים כי ב'ימינה' מסרבים להיכנס לממשלה רק "כדי לנסות לסחוט לעצמם עוד תפקידים'' • גורם בליכוד: "לימינה יש 6 מנדטים, לש''ס יש 9. למרות שימינה קטנה יותר, שתיהן קיבלו הצעה דומה" • "האיומים של בנט ושקד הביאו להקשחת עמדות כחול-לבן ולסכנה ממשית לתהליך הריבונות"
אריה ריבקינד
ט' ניסן התש"פ / 03.04.2020 12:36

גורם בליכוד תוקף הבוקר את מפלגת ימינה וטוען כי היא מסרבת להיכנס לממשלת האחדות  רק בשל רצונה לקבל שלושה תפקידי שרים.

”אחרי שריסקו את הבית היהודי, בנט ושקד גוררים את הציונות הדתית לאופוזיציה רק כדי לנסות לסחוט לעצמם עוד תפקידים”, צוטט הגורם בערוץ 7. “לימינה יש 6 מנדטים, לש”ס יש 9. למרות שימינה קטנה יותר, שתיהן קיבלו הצעה לשני תיקים. ימינה עכשיו דורשת שלושה תיקים. על מה ולמה?”

הגורם הוסיף: ”בזמן שהליכוד פועל להשיג מול כחול לבן את החלת הריבונות על ההתיישבות, האיומים של בנט ושקד הביאו להקשחת עמדות כחול-לבן ולסכנה ממשית לתהליך החלת הריבונות. אנו קוראים לבנט לגלות אחריות ולהצטרף לממשלה”.

הליכוד הציע לימינה את תיק הבינוי והשיכון לחצי קדנציה, ואת תיק החוץ לחצי השני של הקדנציה. בנוסף תקבל המפלגה את המשרד לשיתוף פעולה אזורי.

תיק החינוך שהובטחו על ידי נתניהו לשר החינוך רפי פרץ יינתן, ככל הנראה, למפלגת כחול לבן.

במפלגת ימינה טוענים כי ראש הממשלה לא מנהל מגעים עימם רציניים.

אתמול איימו לתמוך בחקיקה שתמנע מנתניהו להרכיב ממשלה.

בהודעת ימינה נאמר: “אנחנו לא חלק ממשחק הכיסאות של נתניהו וגנץ. כבר שבוע שנתניהו מנהל את המו”מ לבד, בלי לשתף את שותפיו בשנה האחרונה. אם נתניהו מכר את כל מה שחשוב לימין, אין לנו שום כוונה להיות עלה תאנה בממשלת שמאל בראשותו שמוכרת את תיק המשפטים, מחסלת את הריבונות, מבטלת את חוק קמיניץ ועוד.

“ימינה תקדם את ערכיה בממשלה או בכנסת. ארץ ישראל, תיקון מערכת המשפט, זהותה היהודית של המדינה, שוק חופשי, מלחמה בשחיתות, ועוד. מי שיהיה חתום על פירוק הבלוק הוא נתניהו”.

ההתייחסות למלחמה בשחיתות הייתה איום מרומז להצטרף למאמצי יש עתיד לקידום חוקים שאמורים למנוע ממי שמוגשים נגדו כתבי אישום לכהן כראש ממשלה ולהרכיב ממשלה.

בכירים בליכוד מסרו בתגובה: “ההודעה המבישה של ימינה מוכיחה שעבור ג׳ובים הם מוכנים לחבור לרשימה המשותפת ולשמאל הקיצוני כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו, בניגוד מוחלט להבטחתם לבוחריהם ובניגוד לבחירת מצביעי המחנה הלאומי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט רוצה להרוס את הבית היהודי
    04/04/2020 23:23
    המעורר
  1. לדעתי צריך להשאיר את ימינה בחוץ כדי שילמדו לקח,בנט איים על ראש הממשלה שהוא יתמוך בשמאל לכן קבל את תיק הביטחון, המפלגה הזאת צריכה להיתפרק

  2. עת לעשות לה' ?
    05/04/2020 05:19
    את רצון יראיו יעשה
  3. לימוד ספר הזוהר נשגב מאד לטהר ולקדש הנפש, ואפילו אי לא ידע מאי קאמר (ואפילו לא ידע מה הוא אומר) ושוגה בו שגיאות הרבה הוא חשוב לפני הקדוש ברוך הוא, כדכתיב (שה”ש א ד) ודגלו עלי אהבה. פרשו רבותינו ז”ל (שהש”ר ב) ודלוגו עלי אהבה. הא למה הדבר דומה, לתינוק קטן שאינו יודע דבר ומדבר חציין של תיבות בלעגי שפה ואביו ואמו יצחקו לו ישמחו לקולו, כך יושב בשמים ישחק וישמח כשהאיש הישראלי יש לו חיבה בתורה ורוצה ללמוד, אך אין דעתו משגת, או אין לו מי שילמדנו ולומד כמה שיודע, בודאי עושה נחת רוח ליוצרו ובא בשכרו. הנה כי כן אין מקום פטור למי שאינו יודע ללמוד אין טענה זו פוטרתו ליום הדין כי יכול הוא ללמוד כמו שיודע. ונהי שבלמוד המשניות והכ”ד (תנ”ך) יש דעות שצריך להבין לפחות מהו הענין שלומד, אבל בלמוד תהלים וזוהר הקדוש, אפילו באין מבין כלל חשוב ומקובל ומרוצה לפני ה’.