דרישה חדשה: סגר על שכונות בירושלים עם שיעור חולים גבוה

בפנייה דחופה ששלחה סיעת 'התעוררות' למשרד הבריאות נטען: "קצב הגידול בירושלים אינו רחוק מבני ברק, נדרשת פעולה ממוקדת בשכונות" • יו"ר התעוררות, עופר ברקוביץ: " ראש העיר דומם ולא מבצע פעולות חריפות מספיק כדי לעצור את ההדבקה. אולי נובע מחששות פוליטיים צרים"
אריה ריבקינד
ח' ניסן התש"פ / 02.04.2020 16:15

בפנייה דחופה ששיגרו היום (חמישי) חברי סיעת התעוררות, בראשות עופר ברקוביץ, למשרד הבריאות הם מבקשים להטיל סגר על שכונות בירושלים שבהן שיעור חולים גבוה – בדומה לצעדים הננקטים בבני ברק.

בפניה, עליה חתומים כל חברי סיעת התעוררות בעירייה, נאמר: “קצב הגידול בירושלים אינו רחוק מזה של בני ברק, אם מגמה זו תימשך אנו עלולים למצוא עצמנו בליל הסדר עם 2,400 חולים מאומתים בירושלים ואף הרבה מעבר”.

לדבריהם, “מדידת הגידול במספר החולים בירושלים בעיר כמקרה אחד היא בעייתית. ירושלים מורכבת מ-28 שכונות, בכל אחת מהן מספר תושבים של עיר בינונית בישראל ולכל שכונה מאפיינים סוציולוגיים ייחודיים.

“אנחנו מבקשים ממשרד הבריאות להציג נתונים מאומתים על מספרי חולים בירושלים בכל שכונה ולפעול בצורה ייעודית בשכונות בהן יתגלו מוקדי התפרצות: סגירת שכונות אלו ליוצאים ובאים; הקמת צוותים ייעודיים בשכונות אלו, אשר יחתרו לביצוע בדיקות וגילוי חולים; הוצאת חייבים בבידוד למלונות בידוד, זאת כדי להקל על המאמצים למניעת הדבקה ביתית ומשפחתי; זאת בצד שיח אינטנסיבי מול מובילי קהילות.”

בפניה דרשו חברי סיעת התעוררות החתומים על המכתב התייחסות מיוחדת לאירועים האופיינים לערב חג הפסח כמו שיח עם פוסקי הלכה בדבר התקהלות אפשרית סביב טקס שריפת חמץ,  הגעלת כלים, ואירועי סיום מסכתות ותענית בכורות.

יו”ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ: “אי אפשר להישאר אדישים אל מול קצב גידול הגבוה של נדבקים בעיר, הדומה לקצב הגידול בבני ברק. נדרשת פעולה ממוקדת בשכונות ובמוקדי ההתפרצות בעיר על פי הנתונים המאומתים, כפי שהציע ראש הממשלה בהתייחסו לבני ברק. פעולה הכוללת סגירת השכונות, הקמת צוותים ייעודיים לביצוע בדיקות בשטח, יידוע על בידוד לכאלו שאין להם אסאמסים, והוצאה למלונות בידוד”

הוא הוסיף: “ראש העירייה דומם בעניין זה ולא מבצע פעולות חריפות מספיק כדי לעצור את ההדבקה. אולי הדבר נובע מחששות פוליטיים צרים וזה אסור שיקרה. הצענו לראש העירייה שיתוף פעולה ולצערנו ליאון לא נענה, ועלינו להבהיר מה לא נעשה. הגיע הזמן להחריף את הצעדים בטרם נצטרך להטיל סגר על עיר של כמליון אנשים”.

כפי שדווח בחרדים 10, מנתוני משרד הבריאות הבוקר עולה כי בירושלים כבר ישנם 916 חולים מאומתים.

בתוך כך, הממשלה תקיים היום (חמישי) בשעה 16:30 ישיבה בשיחת ועידה במסגרתה יתבקשו השרים להטיל הגבלות תנועה מחמירות על העיר בני ברק.

התקנות שיובאו בפני השרים יגדירו את בני ברק כ’אזור מוגבל’ – בו תוחמרנה הגבלות התנועה, וכן ניתן יהיה לכפות את הוצאתם של אזרחים לבידוד מחוץ לבתיהם למקומות שיוגדרו מטעם המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות