עובדים חיוניים במערכת הבריאות יוכלו לקצר את הבידוד. ומה התנאי?

משרד הבריאות מתיר לעובדים חיוניים במיוחד, כאלה שאין להם מחליף, לקצר את תקופת הבידוד מ-14 ל-12 ימים • התנאים: אישור מיוחד, בדיקה לפני כל משמרת ולבישת מסיכה • 3,618 עובדים במערכת הבריאות נמצאים בבידוד - מהם 793 רופאים ורופאות ו-1,241 אחים ואחיות
חרדים 10
ו' ניסן התש"פ / 30.03.2020 23:15

משרד הבריאות מאפשר לעובדים חיוניים במערכת הבריאות לקצר את תקופת הבידוד שלהם. כך מדווחת כתבת הבריאות של ‘ישראל היום’  – מיטל יסעור בית אור.

ההנחיה, שפורסמה היום (שני) נוגעת ל”עובדי בריאות חיוניים” בלבד.

לפי ההנחיה, ניתן לקצר את משך הבידוד של עובדים הנמצאים בבידוד ביתי מ-14 יום ל-12 יום, אלא אם פיתחו סימפטומים להדבקות בנגיף קורונה, ובתנאי שביום ה-12 לבידוד נלקחה מהעובד בדיקה שתוצאותיה שלילית.

בהנחיות מוגדרים גם מקרים חריגים במיוחד, בהם עובד מערכת הבריאות שמוגדר “חיוני במיוחד” לא יצטרך כלל לשהות בבידוד. מדובר ב”עובד שנוכחותו במוסד הרפואי חיונית והיעדרותו עלולה לסכן את הטיפול הרפואי שניתן באותו מוסד”.

עובד כזה הוא עובד שאין לו מחליף, ומנהלי בתי החולים יצטרכו לבקש בנושא זה אישור מיוחד ממשרד הבריאות. לפני כל משמרת יחויב העובד לעבוד בדיקה, במהלכה ימדד לו חום לפני כניסתו לבית החולים וילבש מסיכה.

ד”ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, נימקה את ההנחיה: “בשל מצוקת מערכת הבריאות בעת מגיפת הקורונה”.

מנתונים עדכניים הבוקר עולה, כי ישנם 3,618 עובדים במערכת הבריאות שנמצאים בבידוד, מהם 793 רופאים ורופאות ו-1,241 אחים ואחיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות