ההכרזה של כחלון: “עם הרכבת ממשלה אפרוש מהחיים הפוליטיים”

אחרי שפרסם את התוכנית הכלכלית להתמודדות עם הקורונה, אמר שר האוצר בקול רועד על פרישתו: "בכל שנותי עשיתי כמיטב יכולתי לשרת את העם והמדינה. אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התש"פ / 30.03.2020 20:51

שר האוצר משה כחלון הודיע הערב (שני) על פרישתו הקרובה מהחיים הפוליטיים.

במהלך הצהרה לתקשורת, בה פירט את עיקרי תוכנית הסיוע הכלכלית למשק להתמודדות עם משבר הקורונה – מסר כחלון  גם הודעה בדבר פרישתו.

בקול רועד אמר השר: “לאחר יותר מ-17 שנה שבהן נפלה בחלקי הזכות לכהן כח”כ וכשר הרווחה התקשורת והאוצר אני מתכוון עם הרכבת הממשלה החדשה אני מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים”.

הוא הוסיף: “בכל שנותי עשיתי כמיטב יכולתי לשרת את העם והמדינה. אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק. העשייה תעשה לא רק בכנסת ומהממשלה. אמשיך לשרת את הציבור בכל מקום שבו אהיה”.

קודם לכן הוא פירט את הצעדים שהממשלה תתחיל לנקוט כדי לסייע למשק הישראלי לצלוח את משבר הקורונה.

בין הבשורות המשמעותיות שמציע משרד האוצר: הרחבת הזכאות לדמי אבטלה לכאלה שעבדו 6 חודשים במקום שנה שלמה עד עכשיו ולעובדים שחצו את גיל 67.  עצמאים יזכו לסיוע בחודשיים הקרובים בגובה ממוצע של כ-7000 שקלים.

כחלון התייחס למצב המשק הישראלי לנוכח הקורונה, ואמר כי הוא מעריך שיחזור לתפקוד בהדרגה לאחר חג הפסח.

התכנית המוצעת מחולקת ל-4 רבדים: מתן המענה הדרוש בהיבט הרפואי והבריאותי, סיוע ברמה התעסוקתית לשכירים ולעצמאים שנפגעו מהמשבר, תמיכה בעסקים הקטנים ותכנית האצה רחבה למשק בהסתכלות על היום שאחרי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות