הגבלות חדשות: רק שני אנשים, אסור מניין גם בחוץ, בלי חתונות

תקנות החירום החדשות להגנה על הציבור: איסור לצאת מהבית לחתונה, איסור קיום מניין לתפילה גם בשטח פתוח - והלוויות עד 20 איש ובריתות עד 10 איש • נתניהו: "את האיפור והשיער עשיתי בעצמי ולכן זה נראה ככה" • על הקיצונים: "הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר בשכונות בהן יש אירועים שמסכנים את כולנו" • "ליל הסדר השנה ייזכר כסדר הסגר ואני מבקש שתקיימו אותו רק במסגרת המשפחה הגרעינית"
חרדים 10
ה' ניסן התש"פ / 30.03.2020 19:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) הצהרה ובה הכריז על החמרה משמעותית בהגבלות התנועה של הציבור במסגרת המאבק בנגיף הקורונה.

נתניהו התייחס לבידוד שכפה על עצמו:  “אני מדבר איתכם ממעון ראש הממשלה בירושלים. למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עדיין לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמא אישית. הצלם נמצא במרחק של 6 מטר והאיפור והשיער עשיתי בעצמי ולכן זה נראה ככה…”, אמר בפתח דבריו.

הוא המשיך: “קיימתי שיחה עם כוכבי ועם ראש המל”ל כדי להרחיב טיפול במשבר הקורונה באמצעות צה”ל ופיקוד העורף. ראש המל”ל והרמטכ”ל יגישו לי ביומיים הקרובים תכניות מפורטות.

“במלחמה שלנו בקורונה איננו חוסכים שום מאמץ. עדיף להחמיר מאשר להקל. מדינות רבות הלכו בעקבותינו במדיניות זו. אכנס הערב את הממשלה והקו המנחה אותי הוא החמרת הגבלות התנועה והרחבת הטבות הכלכלה”, הצהיר ראש הממשלה.

הוא הוסיף: “זה נכון שהמצב בישראל טוב ממרבית המדינות, אבל אנחנו שואפים להגיע למידת ההצלחה של כמה ממדינות אסיה שהצליחו להפחית משמעותית את ההידבקות בנגיף. לכן החלטתי להביא לממשלה עוד הגבלות”.

נתניהו התייחס לקיצונים המפרים את הוראות משרד הבריאות: “רוב אזרחי ישראל מקשיבים להוראות אבל יש יחידים וקבוצות מסויימות במדינה שמתעלמים במופגן ואף מזלזלים בהנחיות שפורסמו. לא מדובר בכולם, אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את עצמו ואת הרוב.

“מי שעובר על איסור ההתקהלויות רומס את עקרונות היסוד של ‘ואהבת לרעך כמוך’ ו’לא תעמוד על דם רעך’. הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר בשכונות בהן יש אירועים כאלה שמסכנים את כולנו. כוחות הביטחון מתחילים לעשות זאת עכשיו. אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לתקוף את מי שפועלים למען הכלל”.

נתניהו ציין כי מעתה ייאסרו התקהלויות של יותר משני בני אדם ותפילות במרחב הפתוח. חופה וקידושין ייערכו בצמצום, ללא אורחים.

“המקרה היוצא דופן הוא הלוויות ובריתות: הלוויות עד עשרים איש ובריתות עד עשרה איש וכל זאת בשטח הפתוח ושמירה על המרחק מאדם לאדם”, הדגיש ראש הממשלה.

הוא התייחס גם לחג הקרב: “ליל הסדר השנה ייזכר כסדר הסגר ואני מבקש שתקיימו אותו אך ורק במסגרת המשפחה הגרעינית תוך הקפדה על הכללים. אני מבקש מכם לעשות דבר נוסף – הימנעו מביקורים משפחתיים ערב החג. הרי המטרה היא לא לפגוש באנשים שהיו במקומות אחרים, כדי למנוע את הפצת המחלה”.

שר האוצר משה כחלון מסר הצהרה מיד לאחר ראש הממשלה וציין כי אחרי חג הפסח צפוי המשק לחזור לפעילות סדירה בהדרגה.

“מאות אלפי משק בית קורסים תחת נטל כלכלי, אנחנו נכנסו למשבר עם משק איתן, אנחנו נחזור לאיתנות כלכלית הרבה יותר מהר, המצב הזה לא ימשך לנצח ואני מאמין שאחרי חג הפסח המשק יחזור לתפקד בהדרגה.

“נכנסנו למשבר הזה עם משק איתן, עם האבטלה הנמוכה ביותר בתולדות המשק הישראלי, בדירוג האשראי הטוב ביותר מאז קום המדינה. אני אומר לכל האזרחים – אנחנו נחזור לאיתנות כלכלית הרבה יותר ממה שמצפים. המצב הזה לא יימשך לנצח.

“התוכנית שהבאנו בסיוע בנק ישראל נועדה לתת מענה מקיף למשבר שנוצר – 70 מיליארד שקלים בנוסף לעשרה מיליארד שכבר הקצנו. נקצה 10 מיליארד לבריאות, סיוע לעסקים לצורך המשך תפקוד בהיקף של 32 מיליארד שקלים וכן 8 מיליארד שקלים לטובת מנועי צמיחה ליום שאחרי המשבר”.

הממשלה התכנסה הערב באמצעות ועידה טלפונית – כדי לאשר את תקנות החירום החדשות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּשם אלוקיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם.
    30/03/2020 22:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לשימת לב – זהירות – כן, פאניקה – בשום אופן לא!
    טוב, קצת נסחפו פה עם הפאניקה סביב הנגיף הזה, בואו נעשה סדר:
    א. הנגיף לא נשאר באוויר, נקודה. שקר וכזב שכבר הוכחש על ידי ארגון הבריאות העולמי. (קישורית מס’ 1)
    ב. הנגיף לא מסוכן לנשים בהיריון, יותר מזה, הוא מסוכן לגברים יותר מאשר לנשים, עוד שקר שמופץ סתם. (קישורית מס’ 2)
    ג. הנגיף לא מסוכן במיוחד לאנשים צעירים ובריאים, וגם לא למבוגרים בריאים, בטח לא יותר משפעת רגילה. (פרופ’ לס קישורית מס’ 6)
    ד. הוא מסוגל להרוג אנשים מבוגרים ולא בריאים, אבל גם השפעת מסוגלת והורגת כאלה, וגם כל סוג וירוס אחר.
    ה. יש לנגיף הזה שני מאפיינים יחודיים: הוא מדבק הרבה יותר מכל וירוס אחר, והוא פשוט חדש ובלתי מוכר. ולכן לא כל כך יודעים איך להתמודד איתו.
    ו. כנראה שהמאפיין הראשון קשור לשני, בגלל שהוא חדש יש פחות אנשים עם נוגדנים ולכן הוא מתפשט מהר יותר.
    ז. מעבר לזה יש לו מאפיין בולט: יחסי ציבור מעבר לכל פורפורציה. מפחידים את הציבור ברמה מטורפת.
    ח. ואולי זה טוב שמפחידים? ככה הציבור נזהר? – יכלתי להסכים עם זה עד ששמעתי מישהי קרובה שמספרת על מיני התקף לב שהיא עברה, וכן – מחלות לב הורגות הרבה יותר אנשים מכל וירוס מכל סוג. ההפחדות מעודדות ומעוררות לחץ דם גבוה ומחלות לב.

    ט. האם ההדבקה ממשיכה וצומחת? בימים האחרונים ההדבקה יורדת בטירוף, קצב הצמיחה נחתך בכמעט שישים אחוז, וזה ממשיך…. האם מישהו סיפר לכם את זה? או ששמעתם רק על קריסה ואפוקליפסה? (על סמך טבלת הצמיחה בויקיפדיה קישורית מס’ 5)
    י. ומה לגבי ההפחדות ממשרד הבריאות? – אז ככה, ב19.3 הודיעה אחת מבכירות משרד הבריאות (ד”ר לקסר קישורית מס’ 3) שהצפי הוא: תוך יומיים שלושה מאות מונשמים, ותוך שבוע שבועיים – אלפים. אז זהו עברו מאז יומיים שלושה ואנחנו כבר בתוך ה’שבוע שבועיים’, נכון לרגע זה (29.3) יש אלפי מונשמים כצפוי, וליתר דיוק…. 53 מונשמים… בקיצור: תמשיכו להאמין להם…

    יא. אה, ועוד משהו, הרוב המוחץ של המבוגרים שנדבקים בו מבריאים די מהר… וליתר דיוק: בגילאי שמונים ומעלה כמעט 90%, בגילאי 70 ומעלה 94 אחוז. בגילאי 60 ומעלה 98.5 אחוז, ומתחת לזה תתארו לעצמכם. (על סמך נתוני קוריאה הדרומית, קישורית מס’ 4 ) אז הקשקשן שניסח פוסט של ‘להתפטר מההורים שלכם’, מוזמן להתפטר מתפקידו כמפחידן לאומי. ויפה שעה אחת קודם.

    יב. אין הדברים מכוונים להימנע מאמצעי זהירות וכו’, אבל בחייאת, בלי פאניקה, בלי הפחדות ובלי קשקשת מיותרת ומלחיצה!

    יג. לסיכום: זהירות – כן, פאניקה – בשום אופן לא!

    יד. השלך על־השם יהבך והוא יכלכלך לא־יתן לעולם מוט לצדיק: (תהלים פרק נה פסוק כג)

    ט”ו. המשיח מגיע בקרוב. כל מה שד’ עושה הכל לטובה. בעזרת ד’ הכל יהיה טוב, קצת ביטחון, קצת אמונה…”

    ט”ז. ככל שהאדם מאזין וקשוב יותר לחדשות ולכותרות בעיתונים, הוא נעשה יותר ויותר מודאג עד כדי לחצים בלב, לחץ דם גבוה ובעיות בריאות, ‘לא עלינו’.
    י”ז. לסיכום: זהירות – כן, פאניקה – בשום אופן לא!
    י”ח. לסיכום בקיצור:
    “בטחון-בקדוש-ברוך-הוא ביחד עם תשובה שלמה”.
    י”ט. וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּשם אלוקיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם.