אם רובינשטיין לא מודח, שיקחו ממנו סמכויות. המשבר גדול עליו

לפני שבועיים אמר ראש העיר בני ברק ב'קול חי': "ביקשתי להפסיק עם הרמקולים שהתריעו מפני הידבקות. הם מכניסים ילדים ללחץ" • היום נחשף: ראש העיר השתתף בחתונה עם עשרות אנשים, בניגוד לכל ההוראות • הנתונים: בעיר אותרו מאות חולים - עשרות מהם מחוברים למכונות הנשמה • חבר מועצת העיר: "עסקני העירייה לא מסוגלים לנהל עיר, זה פשוט גדול עליהם" • תושבים ואנשי תקשורת: "רובינשטיין, תתפטר, זה גדול עליך"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התש"פ / 29.03.2020 22:35

הביקורת על ההתנהלות הכושלת של ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, במשבר הקורונה מתעצמת: על רקע מאות חולים מאומתים שנדבקו בנגיף, כאשר עשרות מהם מחוברים למכונות הנשמה, עולה הדרישה כי יתפטר מתפקידו או שייטלו מידיו את הסמכויות לניהול העיר עד למיגור המגיפה.

אהרון רבינוביץ’, הכתב לענייני חרדים של ‘הארץ’,  אמר הבוקר על ההתעלמות בציבור החרדי מהוראות משרד הבריאות: “עיריית בני ברק לא פעלה בזמן. אבל מתי ראש העירייה התעורר? רק כאשר אישתו נדבקה בקורונה וחלק מאנשי צוותו נדבקו והוא נכנס לבידוד. רק אז הוא התעורר”.

ואכן, לפני שבועיים עוד התלונן ראש העיר בתכנית ‘פילפוליטיקה’ ברדיו ‘קול חי’ על ההנחיות של משרד הבריאות – ואמר: “הגורמים במשרד הבריאות צריכים לקחת בחשבון שלמשפחה ברוכת ילדים קשה להיות בבית במשך זמן, והם חייבים להתחשב בכך כאשר הם קובעים את ההוראות”.

הוא הוסיף אז: “ביקשתי להפסיק עם הרמקולים שהסתובבו והתריעו מפני הידבקות. הרמקולים בקול, עם המנגינה המיוחדת ללוויות ולאסונות, מכניסים ילדים ללחץ”.

היום גם נחשף כי ראש העיר השתתף בחתונה עם עשרות אנשים, בניגוד להוראות המלחמה בקורונה.

בלשכתו ניסו היום להכחיש ואמרו: “בשעות האחרונות מסתובב ברשתות החברתיות סרטון של חתונה שהתקיימה לפני שבועיים בבני ברק בניגוד להנחיות. למרבה הצער שורבב שמו של ראש העיר לנושא, לצערנו מדובר בטעות מוחלטת של מפיצי הסרטון. ראש העיר מעולם לא ארגן ולא יזם כל אירוע, לא לו ולא לאף אחד אחר ללא יוצא מן הכלל ובשום צורה שהיא, מעולם לא נערך אירוע שכזה בביתו.

“מדובר באירוע שהתקיים מתחת בית הורי כלה הגרה בבניין סמוך ושם נערכה החתונה, ומכאן הטעות. היות הכלה קרובת משפחה מדרגה שנייה, היא ‘שייכותו’ היחידה לנושא.

“שרבוב שמו של ראש העיר לקיום החתונה היא טעות עצובה שמקורה באנשים שמכירים את כתובת ביתו של ראש העיר אך אינם מכירים את זהותם של השכנים בבניינים הסמוכים. בוודאי לא את הכלה ומשפחתה שחיתנו את ביתם בביתם, בסביבתם, בארגונם ובניהולם כפי שבחרו”.

אלא שתיעוד מתוך הסרטון מוכיח: ראש העיר עצמו השתתף באירוע, תוך הפרה בוטה של הכללים שפרסם משרד הבריאות.

 

 

איש התקשורת דוד חכם כתב  בחשבון הפייסבוק שלו: “אם ראש עיריית בני ברק לא מודח או מתפטר, לפחות שייטלו מידיו את הסמכויות לניהול העיר בעת הזו. הוא איש טוב אמנם, אבל המשבר הזה גדול עליו”.

גם תושב העיר לייזר קאהן צייץ: “רובינשטיין, בתור תושב העיר, אני פונה אליך תתפטר ,זה גדול עליך. אגב אני לא היחיד שפונה אליך יש עוד מאות ואלפים”.

יעקב וידר, חבר מועצת עיריית בני ברק  מטעם הליכוד, אמר הערב: “עסקני העירייה לא מסוגלים לנהל עיר, זה פשוט גדול עליהם. על הכישלון הנוראי שלהם משלמים הפעם עשרות תושבים ותושבות שמחוברים למכונות הנשמה, ואני מקווה ומתפלל שזה יגמר רק בזה ושכולם יחלימו בעזרת ה’.

“הביקורת החריפה של תושבי בני ברק על העסקנים נכונה לחלוטין, ומי כמוני יודע, אבל עכשיו זה ממש לא הזמן לחקירות ודיונים. עכשיו הזמן להילחם בנגיף בכל הכוח. נלחמים – עכשיו, חוקרים ומפיקים לקחים – אחר כך”.

לדבריו, “ראש העיר עדכן אותי שפקחי העירייה קיבלו סמכות לבצע אכיפה מוגברת והתכנית לעצירת העליה הדרסטית בהתפרצות נגיף הקורונה שהצעתי אתמול מיושמת הלכה למעשה.

“במקביל, שוחחתי עם השר לביטחון הפנים, ידידי גלעד ארדן, שהתגייס באופן אישי והנחה על החמרה משמעותית של האכיפה המשטרתית בבני ברק. אלו פעולות מהירות ומשמעותיות שכבר ביצענו ואתם רואים אותן ברחובות, אבל אני לא בטוח שהן מספיקות.

אני בקשר רציף עם פיקוד העורף ובימים הקרובים נמשיך ונקיים הערכות מצב. ככל שיתברר שצעדים אלו לא מספיקים, אציע להחמיר עוד את האכיפה ולעשות כל מה שידרש כדי להציל חיים.

אני שוב קורא לכם לא לצאת מהבית, פרט למקרים חיוניים ביותר”.

לפי דיווח של כתב וואלה יקי אדמקר, בעקבות הביקורת המוטחת בו, ראש העיר בני ברק נעזר בימים אלה במשרדו של איש היח”צ רונן צור לצורך המשבר התקשורתי בו הוא מצוי.

אדמקר הוסיף ודיווח, כי גם אבי בניהו ומשרדו מסייעים בימים אלה לעירייה ולעומד בראשה. “נאמר שנשכר לטובת מיזם אחר אך מסייע כעת באסטרטגיה על הקורונה. יש מישהו בתעשייה שלא?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סגר כללי בכל הריכוזים החרדיים חובה !!!
    29/03/2020 23:01
    יואב
  1. לצערי הציבור מתוכנת ע”י הרבנים והעסקנים כל חייהם ופתאום לא להתפלל במניין או לטבול או להתקהל בכל אירוע מערער אותם לחלוטין. אין בהתנהלות שכל, מה, לא אכפת לנו על הילדים ? על ההורים? צריך להתעורר אחרת נשלם ביוקר וזה כואב. תראו מה קורה ביהדות אמריקה !!!