תלונה נגד ‘ארץ נהדרת’: הלעג על הגר”ח פגע ברגשות מאות אלפים 

מנכ"ל 'בצלמו' שי גליק הגיש תלונה לנציב תלונות הציבור ברשות השניה: סרטון ששודר בתוכנית 'ארץ נהדרת' ביזה את מרן הגר"ח קניבסקי • "אל תלעגו למי שבעיני רבים מגן ועוזר לדור"
אבי כץ
ד' ניסן התש"פ / 29.03.2020 15:48

פרסום ראשון בחרדים 10: במכתב תלונה ששיגר היום (ראשון) מנכ”ל ‘בצלמו’ שי גליק לנציב תלונות הציבור ברשות השניה, הוא מתח ביקורת קשה על התוכנית ‘ארץ נהדרת’, המשודרת בערוץ 12.

לפי התלונה, בתכנית ששודרה ביום חמישי שעבר, שודר סרטון בו נראה נכדו של מרן הגר”ח קניבסקי שואל את סבו בעגה אידישאית האם לסגור את תלמודי התורה בגלל נגיף הקורונה.

אייל קיציס עונה, כביכול בשם הגר”ח, תגובה לא ראויה.

“למותר לציין כי דווקא בזמן כה רגיש שכל העולם נמצא בו, והלוא ידוע רב על הידוע – אף אחד לא מחויב להאמין בבורא עולם, אבל לפחות לא לפגוע במאמיניו המוסרים נפש בדרכם.•

“אך לעומת זאת הרב קניבסקי – שהעולם היהודי המאמין והאף רבים שאינם שומרים תורה ומצוות מצפים למוצא פיו, אדם שאין לו בעולמו אלא ד’ אמות של הלכה בקיאותו עצומה והתמדתו לאין שיעור, שצניעותו והחומריות לא מעניינת אותו כלל (ניתן לבקר בביתו)

“בפרט בעת מצוקה כה גדולה שהעם המדינה והעולם עוברים – אייל קיציס אינו מתבייש ללעוג ללא כל תוכן משמעותי ולרדת באופן כה נמוך”.

גליק מוסיף: “אני מרגיש צורך למחות בעניין באופן מוחלט, ואני מצפה שכבוד הנציב יבהיר שנחצה כאן קו אדום. גם להומור יש גבולות על מי וכיצד ללעוג.

“אף אחד לא מצפה שתכבדו אותו על אף שבכל מדינה בה התגוררו היהודים היה כבוד רב למנהיגיהם הרבנים – אך אל תלעגו למי שבעיני רבים מגן ועוזר לדור.

“אני בוש ונכלם שבימים קשים אלו זה מה שמראים ופוגעים בציבור החרדי והדתי המסורתי. אודה לטיפולך”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די עם השטויות
    29/03/2020 15:55
    מאיר
  1. א) זה תוכנית שלא מיועדת לחרדים
    ב) ככה זה סטירה. נכון, הדתיים לא עושים סטירה על רבנים, אבל זאת תוכנית חילונית.
    ג) קשה לומר, אבל זה מובן, הרבה חילול השם יצא ויוצא בגלל ההוראה דאז של הרב קנייבסקי, ואין ספק שהוא צריך לחזור בתשובה עליה

    • אודי   19/04/2020 17:01

      אם התכוונת שהרב קניבסקי צריך לחזור בתשו’ אז תסתום את הפה חוצפן

  2. חשוב
    27/01/2021 15:07
    אא
  3. העם שבור ועייף, חולים בכל מקום, אנשים חסרי פרנסה, עסקים נפולים,מחלוקות, בלבול גדול. וזה מה שנשאר לנו? ליצור עוד קרע בעם? לקחת רבנים או דמויות חשובות לחלק מהיהודים ולשימם ללעג? כמה צער עוד נגרום אחד לשני???