ראש העיר בני ברק התעורר רק כשנכנס לבידוד, ולמה רביץ חוגג

חבר מועצת עיריית בני ברק: "יש פלג קטן של אנרכיסטים. הם לא ממושמעים ועושים הפוך ממה שכולם עושים" • כתב הארץ: "מתי ראש העיר בני ברק התעורר? רק כאשר אישתו נדבקה בקורונה וחלק מאנשי צוותו נדבקו והוא נכנס לבידוד" • רביץ: "כבר שישה ימים אין בטלז-סטון אף נדבק"
חרדים 10
ד' ניסן התש"פ / 29.03.2020 12:55

האם הציבור החרדי מסרב להישמע להנחיות שנועדו לבלום את התפשטות נגיף קורונה?

אהרון רבינוביץ’, הכתב לענייני חרדים של ‘הארץ’  אמר הבוקר ברדיו 103FM על ההתעלמות מהוראות משרד הבריאות: “עיריית בני ברק לא פעלה בזמן. אבל מתי ראש העירייה התעורר? רק כאשר אישתו נדבקה בקורונה וחלק מאנשי צוותו נדבקו והוא נכנס לבידוד. רק אז הוא התעורר”.

יעקב וידר, חבר מועצת עיריית בני ברק מטעם הליכוד, התייחס בשידור להלוויה בהשתתפות אנשי ‘הפלג הירושלמי’ שנערכה אמש בבני ברק, תוך הפרת כל הכללים של משרד הבריאות – ומתח ביקורת על אלו שמפרים את ההנחיות: “מדובר בקבוצה אנרכיסטית מטבעה, שתמיד תעשה הפוך”.

עם זאת, הוא ביקש להימנע מהכללות: “בציבור החרדי יש הרבה מאוד גוונים. מרבית הציבור החרדי נשמע להוראות של משרד הבריאות. הציבור החרדי לא אחיד, יש בו הרבה גוונים. מרבית מהציבור החרדי נחשף למדיות הכלליות, מי שנחשף למדיות האלה נשמע לחלוטין של משרד הבריאות. יש קבוצות מסוגרות יותר שלא נחשפים למדיות, והאנשים האלה לא שמעו את ההנחיות ולא הבינו את גודל הסכנה”.

הוא הוסיף: “חשוב גם להסתכל על פלג קטן וקיצוני שאני קורא לו אנרכיסטי, הוא מטבעו אנרכיסטי, לא ממושמע , תמיד עושה הפוך ממה שכולם עושים. ההגדרות שלו מאוד מטושטשות ובתופעה הזאת צריך לטפל”.

הוא הסביר: “מותר לחלל את יום כיפור בגלל ספק של פיקוח נפש, פה מדובר בפיקוח נפש מוחלט, לא של אחד אלא של מאות ואולי של אלפים”.

הוא התייחס לניהול המשבר של משרד הבריאות בקרב הציבור החרדי ואמר: “אני חושב שהיה כשל והם מבינים את זה. יש הבנה שהייתה טעות מאוד גדולה בפניה לציבור הזה. הרבה יותר מוקדם היו צריכים לפנות והרבה יותר אגרסיבי – זה לא קרה לצערי”.

הוא סיפר כי בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות האוסרות על תפילה בבית כנסת, “יש התקהלויות בכניסה לבתים, מתפללים בחדר מדרגות הרבה יותר מעשרה אנשים. גם שם נוצרת הדבקה”.

הוא המשיך: “אחת מהסיבות שזה קרה בבני ברק זה גם כי היא עיר צפופה מאוד, אחת הערים הצפופות ביותר בארץ, וגם כי מגיעים לקניות מכל הארץ. בני ברק היא מרכז הקניות של הציבור החרדי, מגיעים מכול הארץ, יש תורים ארוכים מאוד בכניסה לחנויות”.

הוא הודה כי “יש טיפול מסיבי של העירייה בכל הנושא של אכיפה ודו”חות, אבל בנושא הזה העירייה לא מטפלת”.

חבר המועצה טען: “בסופו של דבר, מדובר בפיקוח נפש. אם תהיה פה הדבקה המונית אנחנו נראה תופעות שרחוקות מאוד מאיתנו, שקורות בארצות הברית ובאיטליה”.

הוא הדגיש: “אנחנו ממש לא רוצים שזה יקרה בעיר הכי צפופה בישראל, עם כמות הילדים והקשישים מהגבוהות בישראל. צריך אכיפה אגרסיבית ביותר, לטפל בנושא של אותן קבוצות אנרכיסטיות, לא ממושמעות בחומרה רבה מאוד”, וגם הציע לחלק קנסות, ל”אדם שיוצא ללוויה או חתונה שאסור לו ואדם שמתקהל”.

יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים-טלזסטון אמר בתכנית כי ההתפשטות במועצה, שהייתה אחד ממוקדי ההתפרצות הבולטים הראשונים של נגיף קורונה – נבלמה. “כבר שישה ימים אין כאן אף נדבק”, סיפר.

רביץ סיפר על ההחלטות שהצליחו לבלום את התפשטות המגפה במקום: “היה לנו שיתוף פעולה בלתי רגיל עם התושבים. הקדמנו את משרד הבריאות והממשלה בכמה צעדים ועשינו סגר עצמי”.

רביץ קרא לתושבים בכל איזורי המדינה להישאר בבית, ולמנוע את המשך התפשטות המגפה ברחבי ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות