ארדן זימן את הפיקוד לדון באכיפה הכושלת בלוויה: ‘אירוע חמור’

בהודעה שפרסם כתב השר לבטחון פנים כי על המשטרה לעשות כל הנדרש כדי למנוע מחלקים קיצוניים בציבור לסכן את חיי הכלל: "קיום ההלוויה ההמונית בבני ברק הינו אירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור!" • המשטרה: רצינו לסיים את הלוויה במהירות ולמנוע עימותים והתקהלויות
חיים טוויל
ד' ניסן התש"פ / 29.03.2020 11:17

לאחר שמאות מבני ‘הפלג הירושלמי’ השתתפו אמש (מוצאי שבת) בהלוויית הגר”צ שינקר זצ”ל, ראש ישיבת ‘בית דוד לצעירים’ בבני ברק, תוך הפרה בוטה של כללי הבריאות  –  השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע הבוקר כי זימן דיון דחוף עם פיקוד המשטרה בנושא האכיפה במגזר החרדי.

בהודעה שיצאה מטעמו כתב השר ארדן כי מדובר באירוע חמור ביותר.

״קיום ההלוויה ההמונית בבני ברק הינו אירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור!”, אמר השר. “אני דורש ממשטרת ישראל אכיפה נחושה ושוויונית של הנחיות משרד הבריאות בכל חלקי המדינה, ללא שום חריגים.

“לאור המצב, זימנתי להיום דיון דחוף עם פיקוד המשטרה בנושא האכיפה במגזר החרדי”.

לדבריו, “רובו המכריע של הציבור החרדי מבין ומקיים את הנחיות משרד הבריאות ועל המשטרה לעשות כל הנדרש כדי למנוע מחלקים קיצוניים בציבור לסכן את חיי הכלל”.

מוקדם יותר מסרה המשטרה כי תפיק לקחים כדי למנוע הישנות של אירועים כאלה.

“מרבית אזרחי ישראל על כל גווניהם, כולל במגזר החרדי, הפנימו את ההנחיות ונשמעים אליהן”, נמסר מהמשטרה.

באשר להלוויה שנערכה הלילה בבני ברק – נציין כי הטיפול באירועים מסוג זה הינו מורכב ונדרש להפעיל שיקול דעת מפקדים וניהול סיכונים בשטח, כשהעיקרון המוביל במקרה זה היה סיום מהיר של הלוויה ומניעת עימותים והתקהלויות גדולות בהרבה שהיו מסלימים את המצב.

“נדגיש כי בימי שגרה משתתפים אלפי אנשים בלוויות מסוג זה, ואילו להלוויה הזו הגיעו מאות אזרחים בלבד, מיעוט יחסי של משתתפים במקרה זה אינו מקרי והוא נבע, בין היתר, משיחות מקדימות, הודעות כריזה לציבור ופעילות משטרתית במקום. גם המשתתפים שכן בחרו להגיע להלוויה היו מודעים להנחיות וטוב היה אם היו נשמעים להם ונמנעים מלהגיע.

“יחד עם זאת לאור הפרת ההנחיות וכיאה לארגון לומד, נפיק לקחים למניעת הישנות מצבים דומים”.

במשטרה הסבירו, כי השיקול העיקרי שהנחה את הטיפול באירוע היה הרצון לסיים את הלוויה במהירות ולמנוע עימותים והתקהלויות גדולות יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות