הדבקה המונית? בלוויית ראש ישיבה מ’הפלג’: צפופים ומצפצפים • צפו

מאות בני אדם השתתפו הלילה בהלוויית הגר"צ שינקר זצ"ל, מראשי הפלג הירושלמי - תוך הפרה בוטה של כללי הבריאות • המשטרה נכחה במקום ולא אכפה את החוק • "המשטרה האמינה לסיפורי סבתא שמכרו לה שלא תהיה התקהלות ואישרה להכניס את מיטת המנוח לעיר"
חיים טוויל
ד' ניסן התש"פ / 29.03.2020 02:09

בניגוד להוראות של משרד הבריאות: מאות בני אדם השתתפו הלילה (מוצאי שבת) בהלווייתו של הגאון רבי צבי שינקר זצ”ל, מראשי הפלג הירושלמי וראש ישיבת ‘בית דוד’ לצעירים בבני ברק, שנפטר בשבת בגיל 80.

עשרות שוטרי יס”מ ובלשים הוצבו עוד לפני ההלוויה ברחוב בן זכאי בבני ברק, מחשש לאי הקפדה על הוראות משרד הבריאות, במטרה למנוע את התפשטות המגיפה.

החברה קדישא מנסה לגרש הקהל בשער בית העלמין. צילום: ידיעות מהשטח בטלגרם

בתחילה ביקשה המשטרה להוביל את המיטה ישירות לבית החיים ויז’ניץ בבני ברק, ולא לקיים מסע הלוויה ברחובות העיר. רק לאחר התחייבות של רבני ‘הפלג’ כי המלווים בהלוויה ישמרו על ההוראות – המיטה הגיעה לישיבתו.

אלא שכצפוי, מאות המשתתפים לא שמרו על כללי משרד הבריאות, אולם כוחות המשטרה איפשרו את קיום הלוויה, תוך תחנונים לקהל לשמור על מרחק.

איש התקשורת יקי אדמקר צייץ: “מילא אנשי הפלג הירושלמי, אין לי כל ציפייה מהם. חולי רוח ותשומת לב. אבל למה המשטרה לא משליטה סדר כעת בלוויה שמתקיימת בבני ברק? מאות מהפלג שמסכנים את שלום הציבור- ביודעין וללא מורא. היא שם, היא רואה ולא עושה דבר.

“ולמה למשטרה יש אחראיות? היא האמינה לסיפורי סבתא שמכרו לה שלא תהיה התקהלות ואישרה להכניס את מיטת הרב המנוח לתוך העיר במקום לאפשר רק נסיעה ישירה לבית העלמין”.

 

יצוין, כי אחוז הנדבקים הגבוה ביותר בארץ בנגיף הקורונה – הוא בעיר בני ברק, בה מתגוררים יותר מ-200 אלף איש ומספר החולים עומד על כ-300.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות