לפיד הודה: הכינו מראש את בקשת הפירוק למקרה שגנץ ייכנס לממשלה

חרדים 10
|
ד' ניסן התש"פ / 28.03.2020 23:26
יו”רמפלגת יש עתיד אמר באולפן פגוש את העיתונות שהוא לא מצטער שחבר לגנץ: “אבל אם הייתי יודע שהם יזחלו לממשלת נתניהו, אולי לא הייתי חובר אליהם” • “הקמנו אלטרנטיבה שלטונית אמיתית ואז הם פירקו אותה כדי לזחול לתוך הממשלה שלו”

יו”ר סיעת ‘יש עתיד’, ח”כ  יאיר לפיד, הגיב הערב (מוצאי שבת) בריאיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ על פירוק כחול לבן ולסיכום המסתמן בין גנץ לנתניהו.

הוא ביקר בחריפות את גנץ על שלא ביקש את תיק הבריאות.

“האמנתי שאנחנו מאוחדים, בחשו מאחורי גבי”, אמר לפיד. “באמת האמנתי שכולנו מחזיקים במחשבה שצריך לשמור על כחול לבן מאוחדת לא משנה מה – ומסתבר שטעיתי. ההישג הגדול זה שהקמנו אלטרנטיבה שלטונית אמיתית ואז הם פירקו אותה כדי לזחול לתוך הממשלה שלו”.

הוא הוסיף: “היה מתווה שכולם הסכימו עליו שאמר כך: מסיימים את ההשתלטות על הכנסת. הם נכנסו לממשלה של נתניהו ואני מאוכזב לא רק בגלל הבוחרים – אלא כי גם הבטחנו אחד לשני. כשמישהו נכנס עם 14 מנדטים לממשלה זו לא אחדות”.

לפיד חשף שהם התכוננו לכך שגנץ יחבור לנתניהו ולכן הכינו מסמך לפיצול המפלגות מראש. “כל המערכת הפוליטית ניהלה דיון על האפשרות שיחליטו להיפרד מאיתנו ולכן פניתי ליועץ המשפטי וביקשתי שיכין מסמך. הוא שאל אם אני חושב שזה יקרה, ואמרתי לו שלא”.

כשנשאל אם הוא מצטער על כך שמראש חבר לגנץ אמר: “אני לא מצטער שהלכתי עם גנץ אבל אם הייתי יודע שהם יזחלו לממשלת נתניהו, אולי לא הייתי חובר אליהם”.

לפני הריאיון של לפיד, אבי ניסנקורן ממפלגת חוסן לישראל הגיב גם הוא למהלך של גנץ: “לפי הסכם הרוטציה – נתניהו יהיה ממלא מקום ראש ממשלה, אבל הוא לא יוכל להיות שר מיניסטריאלי. דרשנו את החלפת אדלשטיין כי הוא הפר צו בית משפט”.

“אנחנו רוצים שמספר השרים יהיה קטן ככל האפשר עם שוויון בקבלת ההחלטות. לא אנחנו פירקנו את המפלגה. הבקשה הייתה מוכנה אצל יש עתיד ותל”ם כמה ימים מראש, רוב המצביעים שלנו רוצים ממשלת אחדות. באחריות”.