3,619 חלו, 69 קשה • מחדל בדיקות הקורונה: לפחות 8 תוצאות שגויות

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר החולים עלה ל-3,460, מתוכם 73 מוגדרים במצב בינוני • 89 החלימו מהנגיף עד כה • מחדל: לפחות שמונה מקרים שבהם היה פער בין הנתונים שעלו בבדיקות לבין הנתונים שנמסרו לקופות החולים ולחולים
תמי גיל
ג' ניסן התש"פ / 28.03.2020 20:25

משרד הבריאות עדכן הערב (מוצאי שבת) כי מספר החולים עלה ל-3,619, מתוכם 73 מוגדרים במצב בינוני ו-69 במצב קשה.

היתר מוגדרים במצב קל ו-89 החלימו מהנגיף עד כה.

מניין הקורבנות בארץ עדיין עומד על 12 בני אדם.

יותר מ-6,000 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה ניטלו על ידי צוותי מד”א במהלך סוף השבוע האחרון, מתוכן 2,577 נלקחו במתחמי “היבדק וסע”.

במשרד הבריאות גילו הלילה (ליל שבת) לפחות שמונה מקרים שבהם היה פער בין הנתונים שעלו בבדיקות לבין הנתונים שנמסרו לקופות החולים ולחולים עצמם.

בעקבות התקלה הופסקה העברת התשובות מכל המעבדות בארץ.

על פי הדיווח ב’כאן חדשות’, המחדל החמור ביותר בתקלה כזאת היא האופציה שלא נשללת על ידי בכירים במשרד, כי יש אנשים שבעקבות התקלה קיבלו תשובה שלילית לקורונה אבל הם חיוביים וייתכן שהם עלולים להדביק אחרים. לא ברור בכמה אנשים מדובר ולא ברור כמה ימים התנהלה מערכת המיחשוב של המעבדות מול משרד הבריאות, מד”א והקופות.

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ’ סיגל סדצקי, התייחסה לתקלה בריאיון לליאת רגב ברשת ב: “עלינו על כמות תשובות מאוד קטנה שבה יש לנו אנדיקציה על טעות. מפאת חשיבות העניין הפסקנו את הזרמת התשובות כדי לוודא שאין לנו תקלה במערכת. במערכות גדולות דברים כאלה קורים”.

ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, מוריס דורפמן, אמר: “התגלו מספר נתונים סותרים, והוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שבוצעו אתמול. ההנחיה היא רק לעצור את ההודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות”.

דורפמן הוסיף: ״צריך לזכור שהמעבדות עובדות בקיבולת של אלפי בדיקות ליום – עוד מעט נגיע ל-10,000 בדיקות ביממה ובעוד שבועיים על פי הנחיית רה״מ 30 אלף ביממה, זוהי כמות גבוהה מאוד של בדיקות שמדינת ישראל עושה וזה מגביר את כמות העבודה של כולנו.״

בספרד מניין הקורבנות עלה ב-831 מקרים ל-5,690 בתוך יממה בלבד.

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית עבר ביממה האחרונה את ה-100 אלף. לפי הדיווח, כ-18 אלף בני אדם נדבקו בנגיף ביממה האחרונה, כאשר 1,558 בני אדם מתו מהמחלה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות