תורים ארוכים בערים החרדיות: זו הסיבה למה יש מחסור חמור בביצים

ההתנפלות ההמונית הובילה למחסור של עשרות אחוזים בביצים, ובעלי הלולים לא מצליחים לספק את הביקוש • הרשתות נאלצות להגביל את קניית התבניות • ברחובות הערים ניתן לראות מאז הבוקר תורים ארוכים ליד הסופרים, לאחר שנפוצו ידיעות כי הגיעו משלוחי ביצים
שייע קליין ויוסף גרינבוים
ב' ניסן התש"פ / 27.03.2020 13:38

ההסתערות של אזרחי ישראל על הסופרמרקטים והמכולות השכונתיות הוביל בעיקר למחסור חמור בביצים.

בשל החשש מעוצר כללי, הצרכן הישראלי קנה בימים האחרונים ב-60% יותר ביצים מבימי שגרה, בעוד בעלי הלולים אינם מצליחים לספק את הכמות החסרה.

בשל כך החליטו ברשתות השיווק הגדולות להגביל את מכירת מספר תבניות הביצים לאחת או שתיים – מחשש שפשוט לא יישאר לצרכנים אחרים.

המחסור מורגש בעיקר בערים החרדיות, וברחובות הערים ניתן לראות מאז הבוקר תורים ארוכים ליד הסופרים, לאחר שנפוצו שמועות על הגעת משלוחי ביצים.

בשל יבוא ביצים מחו”ל, שחלקן נגועות בדם, הורה הגר”פ פדווא דומ”צ של חסידי בעלזא בקרית גת כי אם יש טיפות דם, ניתן לזרוק רק את הדם ושאר הביצה מותרת, על אף  שהמנהג הוא שזורקים את כל הביצה.

המחסור המורגש ברשתות השיווק והמזון בביצים הגיע אתמול גם לדיון בפני המועצה לבטחון לאומי. במסגרת דיוני המטה למאבק בנגיף הקורונה, המרוכזים תחת המל״ל, ובהשתתפות נציגי משרד החקלאות; משרד הכלכלה; משרד האוצר; משרד הבריאות ורשות הספנות והנמלים הוחלט שיש להורות על ייבוא ביצים לישראל בהקדם האפשרי, וזאת בשל חג הפסח המתקרב.

משרד החקלאות נדרש לספק פתרון תקציבי מול משרד האוצר ולפעול לייבוא ביצים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מיבאים תמיד בצים מספרד ואטליה
    27/03/2020 17:46
    אלי
  1. ועצרו את היבוא.
    זה גרם למחסור.
    היה כתוב במרכז הענינים.