2693 חולי קורונה, 46 קשה: נרשמה ירידה לעומת שתי היממות הקודמות

ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך מבקשת ממשרד הבריאות: "בית שמש עלתה בשבוע האחרון משלושה חולים ל-36 חולים. תוציאו את החולים המאומתים, בידוד ביתי לא רלוונטי בשכונות הצפופות בעיר"
תמי גיל
ב' ניסן התש"פ / 26.03.2020 22:04

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-2,693 בני אדם.

46 מהם במצב קשה, 67 במצב בינוני והשאר במצב קל.

יצוין, כי ביממה האחרונה אובחנו 324 חולי קורונה בישראל. מדובר בירידה לעומת שתי היממות הקודמות – בהן אובחנו בין 450 ל-470 חולים בכל יום.

ראש עיריית בית שמש ד”ר עליזה בלוך קראה הערב, על רקע הגידול במספר חולי הקורונה בעיר – להוציא את החולים מבית שמש.

“אני רוצה לשתף אתכם בדאגה שלי. בית שמש עלתה בשבוע האחרון משלושה חולים ל-36 חולים. אני מודאגת ממגמת הגידול – העקומה מאוד חדה כלפי מעלה”, אמרה.

לדבריה, יש ”להעלות הילוך” בהגברת המודעות להנחיות משרד הבריאות בקרב האזרחים. “עשינו מהלכים כדי לייצר מצב שכל התושבים שלנו יודעים ונשמעים להוראות, הוצאנו כרוזים בכל השפות כדי להגדיל את מודעות התושבים, אך אני מרגישה שאנחנו חייבים להעלות הילוך”.

היא הוסיפה: “הקריאה שלי למשרד הבריאות היא –  ‘תוציאו את החולים המאומתים מבית שמש’. בידוד ביתי לא רלוונטי בשכונות הצפופות בעיר”.

מוקדם יותר הודיעה לשכת ראש הממשלה כי המוסד הביא לישראל מאות אלפי רכיבים חיוניים (ריאגנטים) עבור ערכות הבדיקה לגילוי קורונה.

הציוד יועבר לידי מערכת הבריאות שעתידה להכניסו לשימוש מיידי.

שר הבטחון נפתלי בנט הגיב: “כל הכבוד! בפעולה נחושה של מדינת ישראל נוכל להגיע ל-50,000 בדיקות יומיות לאחר הפסח. זה ה-מפתח ליציאה מהמשבר. בדיקת קורונה תהפוך למשהו שגרתי שמקבלים אצל רופא משפחה כשיש כאב גרון או חום. נאתר מיד חולים, ונבודד אותם. רק כך נוכל לפתוח מחדש את כלכלת ישראל”.

המוסד כולו התגייס למאמץ הישראלי להשתלטות על מגיפת הקורונה. צוות אנשי סייבר של המוסד מסייע בימים אלה למשרד הבריאות בכתיבת תוכנות ואפליקציות ייחודיות להתמודדות עם הנגיף.

זאת במקביל לסיוע שהחל השב”כ לתת למשרד הבריאות באיתור אנשים שבאו במגע קרוב עם חולי קורונה וחייבים להיכנס לבידוד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות