דרמה: יו”ר הכנסת הבא – בני גנץ; נתניהו וגוש הימין תומכים בו

מקורבי גנץ איימו: אם יאיר לפיד יגיש את מועמדותו של מאיר כהן, כחול לבן תתפרק - ויו"ר יש עתיד התקפל • גוש הימין הודיע שיתמוך ביו"ר כחול לבן • יש עתיד לא תגיע למליאה שתתכנס בשעה 16:00 • גורמים בתוך יש עתיד נגד לפיד: "טירלול, התחרפן לגמרי, אנחנו לא מבינים אותו"
אריה ריבקינד
א' ניסן התש"פ / 26.03.2020 15:44

יו”ר כחול לבן, בני גנץ, החליט היום (חמישי) סופית להתמודד לראשות הכנסת.

בחירתו מובטחת, לאחר שגוש הימין הכריז כי יתמוך בו.

בעקבות כך יש עתיד מסרה כי לא תגיע למליאה שתתכנס ב-16:00.

מטרת המהלך, אותו יזם גנץ בתיאום עם בכירים בליכוד, הוא מניעת פיצוץ המגעים להקמת ממשלת אחדות, ומשמעותו היא כי המגעים להקמת ממשלה מתקדמים.

מוקדם יותר הנהגת כחול לבן – בני גנץ, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי – התכנסה לדיון דחוף לקראת הדיון על בחירת יו”ר הכנסת שצפוי להיפתח בשעה 16:00.

במסגרת הדיון התברר כי היו”ר בני גנץ לא ויתר על כוונתו להתמנות ליו”ר הכנסת. מנגד, חברי הרביעייה יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון הבהירו כי הם מתנגדים למהלך – ודורשים כי מאיר כהן ייבחר לכהונה הזו, כפי שתוכנן מלכתחילה.

הישיבה התפזרה לראשונה ללא הסכמות, ובסיומה הגיש גנץ את מועמדותו במזכירות הכנסת – לתפקיד יו”ר הכנסת.

מקורבי גנץ הבהירו כי אם יאיר לפיד יגיש את מועמדותו של מאיר כהן ליו”ר, סיעת כחול לבן תתפרק.

לפיד התקפל ולא הגיש את מועמדתו של מאיר כהן.

בתוך מפלגת יש עתיד הטיחו ביקורת נוקבת על היו”ר יאיר לפיד בעקבות התנהלותו בתוך מפלגת כחול לבן והניסיון שלו לבלום ממשלת אחדות: “טירלול, התחרפן לגמרי, אנחנו לא מבינים אותו”.

 

מוקדם יותר אמר ח”כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת על הצעת הפשרה שגנץ ימונה לתפקיד: “הרשימה המשותפת תצביע נגד בני גנץ עם יהיה מועמד ליו”ר הכנסת, אנחנו נצביע בעד מאיר כהן. אנחנו לא חלק מהמאמצים להקמת ממשלת אחדות שבה הליכוד מוביל את כחול לבן באף”.

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה צייץ ברוח דומה: “לא ניתן יד לממשלה בראשות נתניהו. כחול לבן יחליטו אם הם רוצים לנצח ביחד או להכנע לבד”.

ח״כ תמר זנדברג ממרצ מסרה: “לא הענקנו לגנץ את המנדט כדי לנהל מו״מ עם הליכוד, ולא כדי להיות יו״ר הכנסת – וכדאי שהוא יפנים את זה. אם יחליט להעלות את מועמדותו לתפקיד יו״ר הכנסת, אצביע נגד”.

ח”כ אביגדור ליברמן הצטרף לחבריו טיבי ועודה והבהיר: “ישראל ביתנו תומכת במאיר כהן כמועמד ליו”ר הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות