הרב קבע: ‘מפר ההוראות? רוצח. בחורים לא דיווחו? פצצה מתקתקת’

בוידאו חסר תקדים קורא הגרי"י ירוסלבסקי: "אני פוסק בכוח התורה הקדושה שחובה להישמע להוראות החדשות, ומי שמפר ההוראות הוא בגדר רוצח" • "חובה לדווח על מפר ההוראות או שיש חשש שמדביק אחרים" • על בחורים שחזרו מחו"ל ולא דיווחו למשרד הבריאות: "דורש שיפנו מיד. זה עלול להיות פצצה מתקתקת"
יוסף גרינבוים
א' ניסן התש"פ / 26.03.2020 13:55

בוידאו חסר תקדים קורא היום  הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, רבה של שכונת נחלת הר חב”ד בקרית מלאכי וראש בית הדין של רבני חב”ד בארץ הקודש: “לאור ההחמרה במצב, אני פוסק בכוח התורה הקדושה שחובה להישמע להוראות החדשות, ומי שמפר ההוראות הוא בגדר רוצח”.

הרב הוסיף: “חובה לדווח על מפר ההוראות או שיש חשש שמדביק אחרים”.

בסרטון וידאו שצולם הבוקר במיוחד לפרסום באתר חב”ד-COL קורא הרב ירוסלבסקי לבחורים שחזרו לארץ מניו יורק ולא דיווחו למשרד הבריאות: “דורש שיפנו מיד לבדיקה ודיווח. זה עלול להיות פצצה מתקתקת”.

כפי שדווח בחרדים 10, לאחר שחזרו מספר קבוצות של בחורי ישיבה ממרכז חב”ד העולמי-770 והועברו לבידוד במלון דן בירושלים, למעלה מ-50 אחוזים מהם נמצאו נשאים של נגיף הקורונה.

אך מסתבר כי קבוצות קודמות של בחורים שהגיעו ארצה מחו”ל, לא נבדקו והמשיכו לביתם, מה שהעלה דאגה אמיתית בקרב חסידי חב”ד.

בסרטון הוידאו אומר עוד הרב: “לעת עתה המצב בעולם ובארץ ישראל קשה, הרבה חולים ל”ע, שהקב”ה ישלח להם רפואה שלימה בקרוב ממש. ביקשתי, ואני מבקש: כל בחור או אברך שהגיע מחו”ל, חייב לפנות ולדווח למשרד הבריאות. זה פשוט יכול להיות פצצה מתקתקת שעוברת ברחובות, ואנשים עלולים להידבק מזה. לכן אמרתי ודרשתי עם כל החומרא שבדבר, שבחורים שחזרו מחו”ל ולא נבדקו, חייבים לפנות ולדווח לרשויות.

“הקב”ה יעזור לכל אחד ואחד, שיהיה חג חירות שמח, חירות אמיתית מכל הצרות ומכל הדברים המעכבים, ותהיה לנו גאולה אמיתית ושלימה עוד בניסן זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למערכת האתר..... תביאו עוד רבנים שמזהירים...
    02/04/2020 23:26
    מרן
  1. במקום עוד איזה דיווח