בתי כנסת מובילים בפילוח ההדבקה בנגיף קורונה. ומה במקוואות?

מנתון שמפרסם 'מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה', על פילוח מקורות הדבקה ידועים - מעלה: בתי כנסת מובילים בראש הרשימה עם 24 אחוזים, ולאחר מכן בתי מלון ומסעדות • כמה מהחולים שחקירתם הושלמה נדבקו בקורונה בזמן שהייתם בחו"ל, וכמה אחוזים נדבקו במקוואות?
תמי גיל
כ"ח אדר התש"פ / 24.03.2020 11:45

נתון מפתיע שמפרסם ‘מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה’, על פילוח מקורות הדבקה ידועים בהתבסס על ניתוח אפידמיולוגי – חקר מחלות באוכלוסיה, מעלה כי בתי כנסת מובילים בראש הרשימה, עם 24 אחוזים (!).

במסמך, תחת הכותרת ‘ניתוח מקורות ההדבקה המרכזיים – נגיף הקורונה בישראל’ נאמר כי “לטובת זיהוי הידבקויות פוטנציאליות הושלם ניתוח אפידמיולוגי של יותר מ-50% מהחולים המאומתים. על בסיס זאת, ניתן להבחין במשפחות של מקומות בהם שהו חולים ולנתח את הסיכון היחסי שבהתקהלויות בהם”.

מהניתוח עולה, כי “כ-47% מהחולים שחקירתם הושלמה נדבקו בקורונה בזמן שהייתם בחו”ל, כ-%5 מהחולים נדבקו בביתם, וכ-%35 נדבקו במפגש ידוע עם חולה
מוכר. עם זאת, מקור הידבקותם של כ-%13 מהחולים אינו ידוע – כלומר הם נדבקו במפגשים אקראיים ישירים או עקיפים עם חולי קורונה”.

עוד נאמר במסמך, כי “מתוך הניתוח האפידמיולוגי של הנדבקים שמקום הידבקותם במפגש ידוע (%35), ניכר כי ישנם מספר קבוצות של מקומות בהם להבנתנו התבצעה הדבקה משמעותית, ולכן מהווים סיכון גבוה להידבקות בנגיף”.

בין מרחבי הסיכון העיקריים: בתי כנסת וישיבות (כ-%29 מההידבקויות המוכרות), מרכזי קניות ומסעדות (כ-%26) ובתי מלון (כ-%15).

כל שאר ‘העוגה’ מתחלקת בין פגישות, ומפגשים שונים.

לפי הפילוח, ישיבות ‘רק’ עם 5 אחוזים. יש לציין כי כבר בתחילת המשבר הורה משרד הבריאות על סגירת כלל הישיבות והכוללים, מה שמסביר את אחוז ההדבקה הנמוך יחסית.

נתון מעניין: מקוואות בתחתית הרשימה עם רק 1 אחוזים ממקרי ההדבקה.

יש לציין כי מדובר בניתוח על מקרים ידועים עד עתה, ולא ניתן להסיק מכך מסקנות חד משמעיות.

כידוע, הוטלו הגבלות במשרד הבריאות על טובלים במקווה, ולפי דעת רופאים מומחים, מקווה גברים נחשב כמקום שעלול להפיץ את הנגיף.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שונאי ישראל הרימו ראש
    24/03/2020 12:11
    שקרנים
  1. ומה עם החופים, ומה עם מקומות. מעותים מידע שונאי ישראל מרימים ראש, והחרדים שותקים. השם ישלם להם. עכשיו החל הברור ישארו רק יראי שמיים גם אלה שנתקעו בלהיות דתיים. תתעוררו. אל תקשיבו לשקרים של התישקורת

  2. נתונים לא נכונים
    24/03/2020 15:18
    אבי
  3. קצת לא ניראה רציני איפה הנדבקים שבאו מחו”ל ואיפה הנדבקים משפחתית בקיצור ניראה דוח שחיבר מישהו שלא כל כל אוהב חרדים……..

  4. הטקסט מטעה
    24/03/2020 17:03
    הכל יחסי
  5. מהטקסט אפשר להבין ששעור הנדבקים בדיאגרמה מורה על שעור הסכון, אך הסכון תלוי במספר הנדבקים מגורם מסוים מחולק במספרם של אלה שנחשפו לאותו גורם, ולא מחולק במספר הנבדקים הכולל כבדיאגרמה.

  6. ארנון
    24/03/2020 22:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. מה אתם ממהרים לפרסם פייק ניוז?

  8. 40 אחוז מנשאי הקורונה הם חרדים
    05/10/2020 00:35
    רענן
  9. לכל המגיבים שבטוחים שמנסים לפגוע בחרדים אז מבחן התוצאה הוא שכמעט חצי מנשאי הקורונה הם מהמגזר החרדי למרות שהוא רק עשירית מהאוכלוסיה.