גם בזמן הקורונה: אסור להשבית את הטיפול התרופתי בהפרעות קשב

השהות הרצופה של הילדים מחוץ למסגרות הלימוד עלולה לגרום להורים לילדים בעלי הפרעות קשב להפסיק בטעות את הטיפול התרופתי שלהם • ד"ר יעקב גינזי עם ההמלצות המדויקות לימים אלו
ד"ר יעקב גינזי
כ"ח אדר התש"פ / 24.03.2020 01:35

השהות בבידוד לא פשוטה לאף אדם, אך יכולה להיות מאתגרת במיוחד עבור המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז.

הלוקים בהפרעות קשב סובלים לעיתים גם מחרדה אשר עלולה להתעצם בימים אלו של חוסר וודאות.

לילדים עם הפרעות קשב קשה גם בימים כתיקונם, בהם קיימות מסגרות לימוד מסודרות. אך בימים אלו בהם בתי הספר סגורים והלימודים מתקיימים על פלטפורמות של למידה מרחוק, הדבר קשה שבעתיים.

שבירת שגרה מסוג זה, והצורך להתרכז בלימודים בתוך הסחות הדעת הקיימות בבית, עלולים להקשות עוד יותר על אלו המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז.

הנדבך הראשון הנדרש על מנת לתפקד בצורה מיטבית הוא לא לתת לפחדים ולחרדות להשתלט.

לכן, בראש ובראשונה חשוב לשמור על גישה חיובית, להסביר לילדים את המצב, להיצמד למידע מהימן ומקצועי בלבד ולא להיכנס לפאניקה.

השלב הבא והחשוב לא פחות הוא יצירת שגרה עד כמה שניתן. הקפידו על שינה טובה בלילה, השכמה בשעה סבירה וסדר יום הכולל זמני ארוחה קבועים, פעילות גופנית וזמן מסך מוגבל.

מבוגרים וילדים הנעזרים בטיפול תרופתי יש לשקול להמשיך בטיפול התרופתי וזאת על מנת להתמודד עם הסימפטומים של הפרעת הקשב בפרט בימים קשים ומורכבים אלו. יש לזכור כי הטיפול התרופתי לא נועד לסייע רק במסגרת הלימודית אלא לעזור לתפקוד בצורה מיטבית לאורך כל שעות היום.

• ד”ר יעקב גניזי, הוא מנהל היחידה לנוירולוגית ילדים המרכז הרפואי בני ציון חיפה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות