‘שיחזרו לשטייטל באירופה’ I מקלב: להשעות את זוביידה מ’ערוץ כנסת’

מגיש התכנית 'משכן לילה' בערוץ הכנסת הסית: "שיחזרו לשטייטל במזרח אירופה. הציבור החרדי עושים דין לעצמם, כאילו הם לא חלק ממדינת ישראל" • מקלב: "מדובר ההסתה פרועה ומכלילה"
אריה ריבקינד
כ"ה אדר התש"פ / 21.03.2020 21:23

הסתה כנגד המגזר החרדי: ח”כ אורי מקלב פנה הערב (מוצאי שבת) ליו”ר מועצת הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ’ בדרישה להשעות את הני זובדיה, מגיש התוכנית ‘משכן לילה’ בערוץ הכנסת, לאחר שקרא להחזיר את החרדים ל”שטייטל במזרח אירופה”, כלשונו.

בפנייתו כתב ח”כ מקלב כי במהלך התוכנית “התבטא השדרן הני זובידה, באמירות פוגעות, גזעניות, מסיתות ומכלילות, כנגד כלל המגזר החרדי כדלקמן:

‘הציבור החרדי הם אחד הציבורים החולים ביותר במחלה החשוכה של אפליה… הוא מפעיל פרקטיקות שהופעלו על ידי הנאצים… שיחזרו לשטייטל במזרח אירופה. הציבור החרדי עושים דין לעצמם, כאילו הם לא חלק ממדינת ישראל. הציבור החרדי בוקה ומבולקה, כולם עושים מה שבא להם ומפרים את הוראות המדינה'”.

לדברי מקלב, “מדובר ההסתה פרועה ומכלילה, כנגד מגזר שלם במדינת ישראל, שאין לה כל מקום, בוודאי ובוודאי במסגרת שידור ממלכתי-פרלמנטרי.

“אם אמירות גזעניות ומסיתות שכאלו, היו נאמרות כנגד מגזר אחר, השדרן היה מושעה לאלתר והיה מוגש נגדו כתב אישום בגין הסתה וגזענות. לאור האמור, אבקש שתורי להשעות את השדרן באופן מידי.

“כמו, כן אבקש שתעביר את החומר ליועץ המשפטי לממשלה, על מנת שיורה לפתוח בחקירה פלילית כנגד השדרן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השדרן צודק בכל מילה
    22/03/2020 13:30
    איש של אמת
  1. בתור חרדי אמיתי ולא מזויף כמוכם השדרן צודק.