בכחול לבן עוברים לאיומים: לא תכנס המליאה? נעתור נגדך לבג”ץ

עורכי הדין של מפלגת כחול לבן פנו במכתב תקיף ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין והודיעו: אם לא תכנס את המליאה מיד לבחירת יו"ר חדש, נעתור נגדך לבית המשפט העליון • טוענים: "אין ליו"ר הכנסת כל סמכות שלא לקיים את הדיון, במיוחד לאור העובדה כי שיקוליו נגועים בעניין אישי ברור"
אריה ריבקינד
כ' אדר התש"פ / 16.03.2020 17:32

עורכי הדין של מפלגת כחול לבן, ערן מרינברג ושמעון בראון, שיגרו היום (שני)  מכתב ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ודרשו ממנו לכנס לאלתר את המליאה, כדי לדון בבחירת יו”ר חדש לכנסת.

במכתב נאמר: “בפני יו”ר הכנסת הונחה בקשה שנתמכת על ידי סיעות המייצגות 61 חברי כנסת לקיום דיון לצורך בחירת יו”ר כנסת וזאת מיד לאחר השבעת הכנסת ה-23.

“למרות שהבקשה נתמכת בידי סיעות המייצגות את רוב חברי הכנסת, הודיע יו”ר הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין כי אין בכוונתו להיעתר לבקשת רוב חברי הכנסת המיועדים ולהעלות את הנושא לסדר היום וזאת עד לאחר כינונה של ממשלה חדשה”.

עורכי הדין טוענים: “אין זה בסמכותו של יו”ר הכנסת למנוע דיון במליאה, שעה שקיים רוב של חברי הכנסת הדורש את קיומו של הדיון. קל וחומר כאשר ההחלטה שלא להביא את בחירת יו”ר הכנסת למליאה נגועה בעניין אישי ברור של יו”ר הכנסת, באשר ידוע לו שהצבעה במליאה תביא לכדי סיום את כהונתו הזמנית אשר נפרשת על פני כהונתה של הכנסת ה-21 ,ה-22 ועתה הכנסת ה-23” .

לטענתם, “אין ליו”ר הכנסת כל סמכות שלא לקיים את הדיון, במיוחד נכון הדבר לאור העובדה כי שיקוליו של יו”ר הכנסת נגועים בעניין אישי ברור העולים כדי ניגוד עניינים ממשי”.

השניים אף מאיימים בשם מפלגת כחול לבן בפנייה לבג”ץ.

“במידה ודרישת מרשתנו לקיום דיון דחוף לא תענה, תיאלץ מרשתנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על פי כל דין, לרבות פניה בעתירה מתאימה בפני בית המשפט העליון בשבתו כבג”ץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות