לוח הכיתה נפל על תלמידה חרדית והיא תזכה לפיצוי של 190 אלף ש”ח

בעקבות תביעה שהגישו הוריה לבית משפט השלום  בירושלים: תלמידה חרדית שלוח הכיתה נפל עליה ופגע בצווארה, תזכה לפיצוי בסך 190 אלף שקלים • התביעה הוגשה נגד עיריית אשקלון, מרכז החינוך העצמאי וחברת הביטוח 'כלל'
יוני גרין
ט"ו אדר התש"פ / 11.03.2020 11:21

תלמידה חרדית שלוח הכיתה נפל עליה ופגע בצווארה, תזכה לפיצוי בסך 190 אלף שקלים. כך עולה מפסק דין בעקבות תביעה שהגישו הוריה לבית משפט השלום  בירושלים, באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל – נגד עיריית אשקלון, מרכז החינוך העצמאי וחברת הביטוח ‘כלל’, שבטחה התלמידה בביטוח “תאונות אישיות תלמידים”.

מהתביעה עולה, כי לפני כ-7 שנים, עת שיחקה בזמן ההפסקה עם חברותיה  לכיתה בבי”ס חרדי באשקלון, לוח הכיתה נפל עליה.

הנערה פונתה לבי”ח ברזילי באשקלון כשהיא מתלוננת על כאבים חזקים בגב, בכתף ובמרפק שמאל. שבוע לאחר ששוחררה מביה”ח עם קיבוע לצוואר, היא התלוננה בקופ”ח על כאבים בלתי פוסקים במרפק שמאל והרופא רשם לה  חופשת מחלה למשך יומיים.

שנה מאוחר יותר, התלמידה התלוננה שוב בקופת החולים על כאבי גב והתברר, כי היא סובלת מעקמת קלה והומלץ לה לקבל טיפולי פיזיותרפיה ושחיה טיפולית.

אורתופד מומחה מטעם התביעה בדק את התלמידה וקבע כי היא סובלת מ-10 אחוזי נכות לצמיתות, בגין הגבלת תנועות בצוואר,  ולטענת באי כוחה מאז התאונה היא סובלת מכאבים במרפק שמאל ובגב.

באי כוחה עורכי הדין גיל וניצן הראל טענו בתביעה כי אם עיריית אשקלון ומרכז החינוך העצמאי, שהיו אמורים היו  לפקח על ביה”ס, היו דואגים להציב  מורים אחראים במקום,  הנזק יכול היה להימנע.

עוד נטען, כי ביה”ס שבאחריות העירייה ומרכז החינוך,  לא הקפיד להרחיק התלמידים ממפגעים סכנות וסיכונים, הלוח הותקן באופן לקוי ומסוכן באופן המסכן  את התלמידים בכיתה, וביה”ס נהג בפזיזות וחוסר איכפתיות לגבי בריאותם ושלמות גופם של התלמידים.

בנוסף נטען בתביעה, כי ביה”ס לא אכף נהלי בטיחות המחייבים הימצאות מורה תורן בזמן ההפסקות בשטח ביה”ס בכל מקום בו צפויה סכנה ובפרט במקום התאונה.

הוריה של הנערה ביקשו מביהמ”ש לפסוק להם פיצוי בגין  אובדן שכר ההורים, עזרת צד ג’, טיפולים ועזרים רפואיים, כאב וסבל ועזרה בבית.

בתום משא ומתן הצדדים הגיעו להסכם פשרה שניתן לו תוקף משפטי על ידי השופטת מיכל שרביט, לפיו העירייה, מרכז החינוך העצמאי וחברת ביטח כלל ישלמו לתלמידה פיצוי כולל של 190 אלף שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות