חדש: לא לקיים אירועים מעל 2,000 איש, המשטרה עוקבת מי מפר בידוד

משרד הבריאות פרסם הנחיות חדשות: יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים • המשטרה: אלפי שוטרים בעלי גישה למסוף המשטרתי יוכלו לבדוק בתוך שניות מי מהאזרחים ששבו ארצה מאמש מפירים את החובה לשהות בבידוד
דוד ליבוביץ
י"ד אדר התש"פ / 10.03.2020 20:22

משרד הבריאות מפרסם הערב (שלישי) הנחיות חדשות למאבק בנגיף הקורונה.

במשרד קובעים כי יש לשקול נחיצות אירועים ובכל מקרה לא לקיים אירועים מעל 2,000 איש. מספר זה צפוי להתעדכן בהתאם להתפתחויות.

בנוסף, יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. ככל שיש צורך במלווה, יש להסתפק במלווה אחד. אנשים עם סימפטומים אינם רשאים ללוות חולים או לבקר במוסדות לאוכלוסייה הקשישה.

משרד הבריאות שב וממליץ לאוכלוסיית הקשישים ובפרט לקשישים עם מחלות רקע, ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה, לצמצם מגעים ככל הניתן תוך שמירה על שגרת החיים.

מוקדם יותר, החליטו בשומרון על בידוד למאה תושבים בעקבות הידבקות בני משפחה מענב. כמו כן, תיירים מגרמניה ששהו בשורת אתרים בישראל התגלו כחולי קורונה.

בוול סטריט נסגרו הלילה השווקים בשפל שלא נראה מאז המשבר הפיננסי ב-2008 ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי נשקלת הקלה משמעותית במיסים בשל הנזקים שגרף הווירוס.

הגברת האכיפה

בעקבות הנחיות משרד הבריאות שהורה לכל אזרח ששב מחו”ל להימצא בבידוד למשך שבועיים מרגע הגעתו ארצה, המשטרה הודיעה כי תגביר את האכיפה סביב הימצאותם של השבים ארצה בבידוד כנדרש.

נתוני השבים ארצה ימצאו החל מהערב במערכות המידע המשטרתיות על מנת לאפשר לשוטרים לאכוף את הנחיות משרד הבריאות.

המשמעות: אלפי שוטרים בעלי גישה למסוף המשטרתי יוכלו לבדוק בתוך שניות מי מהאזרחים ששבו ארצה מאמש מפירים את החובה לשהות בבידוד‎.

כדי למנוע את הפרות הבידוד, הקימו המשטרה ומשרד הבריאות צוותי משימה ייעודיים שמורכבים משוטרים ופקחים במטרה למנוע את התפשטות הנגיף. הצוותים יוודאו שכלל האנשים הנמצאים בבידוד מקיימים את הנחיות משרד הבריאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות