לחץ באוטובוסים: לא להסיע נוסעים בעמידה, לא לשבת בשורה הראשונה

צפוי לחץ בחג הפורים: עשרות אלפים נוסעים אל ה'טישים' ואל בני משפחותיהם - אבל משרד התחבורה הורה: למנוע ישיבה בשורת המושבים הקדמיים, לא לאפשר נסיעה בעמידה • ועד עובדי הרכבת: לסגור לאלתר את תחנת נתב"ג בשל החשש מקורונה
שייע קליין
י"ג אדר התש"פ / 09.03.2020 12:40

משרד התחבורה שיגר לחברות המפעילות את התחבורה הציבורית שורה של הנחיות חדשות בתפעול התחבורה הציבורית, בצל משבר הקורונה.

על פי ההנחיות, אין נכון לרגע זה שינוי במפת הקווים אותם מפעילות החברות, ופעילות התחבורה הציבורית תימשך כסדרה.

כמו כן, אין צורך במיגון אישי לנהגי התחבורה הציבורית.

“ההנחיה הנוכחית היא הקפדה על שמירת הגיינה אישית ורחיצת ידיים עם סבון בתחילת וסיום נסיעה, ובפרט לפני אכילה, שתיה או עישון. מומלץ ככל הניתן לספק לנהגים תכשירי חיטוי דוגמת אלכו-ג’ל”, נאמר במכתב. “ככל שנהג אינו חש בטוב עליו לדווח ולהיבדק בהתאם להנחיות משרד הבריאות לכלל הציבור בטרם ישוב לנהוג”.

במשרד הדגישו: “יש להקפיד הקפדה יתרה על ניקיון האוטובוסים היומי ובפרט עמודים וידיות אחיזה. אין צורך בפעולות חיטוי נוספות”.

בנוסף מונחות החברות “למנוע ישיבה בשורת המושבים הקדמיים באוטובוסים העירוניים והבינעירוניים, באמצעות קשירת פס סימון ומודעות מתאימות. על מנת לצמצם צפיפות באוטובוסים, לא תתאפשר הסעת נוסעים בעמידה בקווים בינעירוניים”.

החלטה זו תיצור לחץ כבד בימי הפורים, כאשר עשרות אלפים מבני הציבור החרדי נוסעים אל ה’טישים’ ואל בני משפחותיהם.

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית בירך על המלצות משרד התחבורה: “ארגון נהגי האוטובוסים פנה כבר בתחילת השבוע וביקש את התערבות המשרד. הארגון מחזק את ידיהם של נהגי האוטובוסים בתקופה לא פשוטה. אנו שמחים כי משרד התחבורה אימץ חלק מהמלצות ארגון הנהגים בנושא מגפת הקורנה. אנו בטוחים כי כך תוגבר תחושת הביטחון והבידוד בין הנהג לנוסעים ותישמר בריאותם של כל משתמשי התחבורה הציבורית.

“הודעת משרד התחבורה חייבת להתרחב גם לנהגי ההסעים המסיעים מידי יום אלפי תלמידים וחיילים. ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית ימשיך לפעול ללא לאות למען נהגי האוטובוסים מכל החברות בנחישות ובמקצועיות עד לאימוץ רוב המלצות הארגון”.

ועד עובדי הרכבת שיגר מכתב דרישה למנכ”ל הרכבת ולשר התחבורה על רקע התפרצות הקורונה.

הועד קורא להפעיל אמצעי אכיפה כלפי נוסעים שעולים בתחנת נתב”ג, לאחר ששבו מיעדים שמחייבים בידוד, או לסגור את התחנה לאלתר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות