כך אני חוסם את כניסת החרדים: ראש העיר התרברב וחשף השיטה

בכנס השנתי של איגוד המתכננים בשדרות, התרברב ראש העיר נתיבות: "קלטנו אלפי חרדים והיינו בדרך להיות בית שמש. אז החלטנו להשתמש בתכנון באופן פוליטי. לא קראנו לזה 'אין כניסה לחרדים'"
חרדים 10
ט' אדר התש"פ / 05.03.2020 21:52

חושף את השיטה: במהלך הכנס השנתי של איגוד המתכננים שהתקיים בשדרות, התרברב ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר והסביר כיצד הוא לא מאפשר לציבור החרדי לחדור אל העיר.

בעיתון ‘דה מרקר’ הביאו את דבריו.

“קלטנו אלפי חרדים והיינו בדרך להיות בית שמש. צריך לחשוב על עתיד העיר, אז החלטנו להשתמש בתכנון באופן פוליטי. החלטנו שלא תהיה בנייה נמוכה – אלא רק 10 קומות ומעלה.

“לא קראנו לזה ‘אין כניסה לחרדים’, אלא בנייה גבוהה. משפחות חרדיות רוכשות בדרך כלל את הדירות בקומה הראשונה או השנייה, ושאר הדירות נרכשות על ידי הציבור הלא חרדי”, סיפר.

בדבריו התייחס למצבה הסוציו-אקונומי של נתיבות: “היינו בדרך להפוך לבית שמש. אנחנו עיר דתית עם הנהגה חילונית מזה 30 שנה. זו הדוגמה היחידה לכך בארץ. קלטנו לאורך השנים אלפי תושבים חרדים, ואנחנו מדורגים באשכול סוציו-אקונומי שלוש (מתוך עשר).

“הדאגה שלי היא איך לשנות את תמהיל התושבים ולהביא אוכלוסייה חזקה יותר. עיר שרוצה להתפתח צריכה לעשות מעשה תכנוני לצד המעשה הכלכלי. ילדיי חיים בעיר וצריך לדאוג לדור הבא”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה לראש עיר שנבחר אך ורק בגלל התושבים החרדים שלו...בושה פשוט!!!!
    06/03/2020 09:26
    דני
  1. כמה שטויות הוא מדבר
    06/03/2020 13:16
    יהודה
  2. אלפי חרדים קנו דירות בנתיבות החדשה וגם בקומות הגבוהות