ביבי: לא ללחוץ ידיים, בלי כנסים I והחוזרים מאילו מדינות לבידוד?

תמי גיל
|
ח' אדר התש"פ / 04.03.2020 16:42
נתניהו: “אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר מהמגיפות שהיו במאה השנים האחרונות” • משרד הבריאות החליט: כל ישראלי שישוב מצרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה, יצטרך להיכנס לבידוד • מניעת אירועים ציבוריים בהם ישתתפו למעלה מ-5,000 בני אדם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז אחר הצהריים (רביעי) על צעדים מנע חדשים נגד נגיף הקורונה.

“אנחנו בעיצומה של מגיפה עולמית. ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר מהמגיפות שהיו במאה השנים האחרונות. ישראל במצב הטוב ביותר ממדינות אחרות כי הוריתי על היערכות יתר וצעדים נוקשים”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה המליץ לאזרחי ישראל, כצעד מנע נגד נגיף הקורונה, לחדול מלחיצת ידיים ולהגביר את ההיגיינה האישית.

בנוסף הודיע ראש הממשלה כי משרד הבריאות החליט שכל ישראלי שישוב לארץ מצרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה, יצטרך להיכנס לבידוד של 14 ימים.

מדינות אלה מצטרפות גם לסין, הונג קונג, תאילנד, מקאו, סינגפור, איטליה, דרום קוריאה ויפן שהשבים מהן נזקקים לבידוד ואזרחים זרים המגיעים מהן אינם מורשים להיכנס לישראל.

מנכ”ל משרד הבריאות הבהיר: “מדינות שלא מגזימות ולא נוקטות את הצעדים שאנחנו נוקטים, נאלצות בסוף לנקוט צעדים הרבה יותר קשים”.

משרד הבריאות גם החליט למנוע קיום כנסים בינלאומיים בישראל וכן מניעת אירועים ציבוריים בהם ישתתפו למעלה מ-5,000 בני אדם.

מערכת הבריאות הורתה על עוצר יציאות לחו”ל לעובדיה. רופאים, אחיות, מנהלי בתי חולים ואנשי מערכת הבריאות לא יורשו לצאת מישראל בתקופה הקרובה.

רשות שדות התעופה מעדכנת כי עד הלילה בחצות צפויות לנחות 18 טיסות  שייכנסו לבידוד – 7 טיסות מגרמניה, 5 מצרפת, 4 מאוסטריה, 2 מספרד ואחת משוויץ.

נוסעי כל הטיסות ייאלצו להיכנס לבידוד בשל החשש שנדבקו בקורונה.

בעקבות ההוראות החדשות, נוסע ישראלי החליט לרדת ברגע האחרון מטיסה לברלין. אחריו ירדו לפחות עוד 10 נוסעים.