לא רק פלילית: דרישה לחקירה ביטחונית בפרשת החברה של גנץ

השר גלעד ארדן ביקש מראש השב"כ לבדוק אילו חומרים רגישים עברו מהמשטרה ל'המימד החמישי', והאם דלפו לחו"ל • במערך הסייבר הלאומי כבר החלו בבדיקות לקראת חקירה
חרדים 10
א' אדר התש"פ / 26.02.2020 02:03

פרשת ‘המימד החמישי’ של בני גנץ תהפוך בקרוב לפרשה ביטחונית ולא רק פלילית?

לפי דיווח ב’ישראל היום’, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן דורש מהשב”כ  לפתוח בחקירה ביטחונית, מתוך חשש שדלף מידע רגיש מהמשטרה לבכירים בחברת המימד החמישי.

מעבר לחקירה הפלילית שעליה החליט מ”מ פרקליט המדינה דן אלדד בשבוע שעבר לבדיקת ההתקשרות של החברה בראשותו של ח”כ גנץ והמשטרה, קיים זה זמן חשש כי מידע מוכמן ורגיש שהועבר מהמשטרה ל’מימד החמישי’ – הועברו על ידיה לישויות מדיניות זרות.

השר ארדן, שדרש חקירה פלילית בפרשה ונענה בחיוב, דורש כעת מראש השב”כ נדב ארגמן לפתוח גם בחקירה ביטחונית, שתבדוק אילו חומרים רגישים עברו מהמשטרה לחברה, והאם חומרים אלה מצאו את עצמם מועברים הלאה לגורמים נוספים, ללא סמכות.

לפי הדיווח, עיקר חששו של השר, ככל הנראה, נובע מהעובדה כי נגד המשקיע העיקרי של החברה, האוליגרך ויקטור וקסלברג, המקורב מאוד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נפתחה חקירה בארה”ב בפרשת ההתערבות הרוסית לכאורה בבחירות לנשיאות בארה”ב.

לפי ‘ישראל היום’, מערך הסייבר הלאומי כבר החל בעריכת בדיקות מקדמיות לקראת חקירה מטעמו בנושא, במידה שמידע רגיש על אזרחי ישראל אכן זלג מהחברה לגורמים זרים.

ההערכה בקרב הנוגעים בדבר היא כי בימים הקרובים תדרוש רשות הסייבר מידע מהמשטרה על החומר שמסרה למימד החמישי, מה תכולתו, היקף המידע בו, ובאיזה אופן הועבר.

בתוך כך, תלונה הוגשה השבוע לאגף הפיקוח על היצוא הביטחוני במשרד הביטחון נגד חברת המימד החמישי. לפי נוסח התלונה, החברה פעלה לייצא טכנולוגיות ביטחוניות ללא אישור מאגף הפיקוח על היצוא הביטחוני, ולמעשה בניגוד לחוק לכאורה.

מרשימת כחול לבן נמסר בתגובה: “מכבדים את מערכת אכיפת החוק שתבצע את עבודתה נאמנה. החברה פעלה על פי הנהלים וההנחיות המחייבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד ספין
    26/02/2020 03:12
    נביא
  1. שקרים שמקורם בקיסר מבלפור