“מותו היכה בתדהמה”: ראש עיריית שדרות לשעבר, אלי מויאל – נפטר

ראש עיריית שדרות לשעבר נפטר בגיל 67 • לפני שבוע וחצי פונה מביתו בשדרות לבית החולים באשקלון, לאחר שלא חש בטוב - וכשהגיע אל בית החולים איבד את ההכרה • הערב נדם ליבו • יובא למנוחות מחר בבית העלמין בעיר
אריה ריבקינד
א' אדר התש"פ / 25.02.2020 22:23

עו”ד אלי מויאל ז”ל, מי שכיהן כראש עיריית שדרות בשנים 1998-2008, נפטר הערב (שלישי) בגיל 67.

מויאל יובא למנוחות מחר בשעה 16:00 בבית העלמין בשדרות.

שנותיו של מויאל בראשות העיר שדרות היו השנים בהן החל ירי הרקטות מרצועת עזה.

מויאל פונה לפני שבוע וחצי מביתו בשדרות לבית החולים באשקלון, לאחר שלא חש בטוב. כשהגיע אל בית החולים איבד את ההכרה.

אתמול, לבקשת בני משפחתו, הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נדם הערב ליבו.

הותיר אחריו בן אחד.

ראש העיר הנוכחי, אלון דוידי, ספד למויאל: “אלי מויאל תרם רבות לעיר שדרות, היה דמות משמעותית לתושבים והיווה אוזן קשבת לכולם. מותו היכה אותנו בתדהמה ואת תושבי העיר כולה. בשעה קשה זו אני, חבריי למועצת העיר, כלל עובדי העירייה וגמלאיה ותושבי שדרות שולחים תנחומים למשפחת מויאל היקרה”.

מויאל זכה בשנת 2005 בתואר איש השנה בתקשורת של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, על פעילותו להעלאת העיר שדרות לסדר היום הציבורי.

הוא שובץ בעבר במקום ה-40 ברשימת הליכוד לכנסת ה-17, אולם לא נבחר לכנסת.

לפני כשנתיים עורר סערה לאחר שבריאיון ברדיו 101.5FM אמר: “טוב שהאשכנזים קיבלו את הספרדים ולא ההיפך, כי אחרת היו מקימים במזרח-התיכון עוד מדינה ערבית אחת. אולי כדאי שתאמר האמת ושנשים מראה מול הפנים שלנו: כמה אוניברסיטאות היו במרוקו? מה ידענו על העולם המתקדם? כמה טכנולוגיה היתה במרוקו? אם הספרדים היו עולים ראשונים, הייתה פה עוד מלוכה ******”.

לדבריו, “כאשר אתה עובר תרבות, הדור הראשון והשני משלם את המחיר, זו גזירת עולם ואיש לא יכול להתנגד לה. ההורים שלי ושלך שילמו את המחיר, והורים אחרים שילמו את המחיר. זה המחיר ששולם בשביל לבנות את הארץ הזו”.

ח”כים מימין ומשמאל וכן אנשי ציבור גינו אותו, אך הוא שב וחזר על הדברים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות