“כשההקלטות ייחשפו – אשכנזי יפרוש, משהו לא טוב קורה לגנץ”

ראש הממשלה התייחס להקלטות אשכנזי-מנדלבליט ודרש להסיר את צא"פ - עוד לפני הבחירות: "יש שם אמירות מזעזעות על חברנו הדרוזים - שהציבור יראה וישפוט" • על הבלבולים של גנץ: "זו לא בעיית דיבור, אלא של בהירות וחדות המחשבה. אני חושב שתפקיד ראש הממשלה גדול עליו"
אריה ריבקינד
ל' שבט התש"פ / 25.02.2020 20:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בכנס הליכוד במגדל העמק – דרש להסיר באופן מידי את צו איסור הפרסום מהקלטות אשכנזי-מנדלבליט.

ראש הממשלה אמר: “שמעתי היום שגנץ וכחול לבן, הם מין ביבי מ’עלי אקספרס’, הם כל הזמן מזייפים את העמדות שלהם ומנסים להציג כאילו הם ימין וזה לא נכון. הם שמאל חלש ופושט רגל.

“אתמול גנץ אמר שהוא ימנה את גבי אשכנזי לשר הביטחון שלו – זו הבטחה ריקה, כי כשההקלטות של אשכנזי ומנדלבליט יתפרסמו הוא לא יוכל להיות שר הביטחון ולדעתי גם יפרוש מהפוליטיקה”.

נתניהו סיפר: “יש שם דברים קשים מאוד ומובן מאליו המאמץ שהוא עושה למנוע את הפרסום שלהן. אם כחול לבן מדברים על שקיפות – שיצטרפו לבקשתנו להסיר לאלתר את צו איסור הפרסום על ההקלטות”.

נתניהו הוסיף: “שמעתי שיש דבר-מה לא פחות חמור שאשכנזי אמר בקלטות, אמירות מזעזעות על חברנו הדרוזים שקשרו את גורלם בגורלנו. אני חייב את חיי להם, לא אשכח זאת. לחמתי איתם. שלחתי אותם אל הקרב וביקרתי אותם בביקורי תנחומים. לשמוע רמטכ”ל שמדבר ככה נגדם – זה מזעזע. אני אומר לגנץ ולאשכנזי: זו בושה והם חייבים לגנות זאת מיד.

“צו איסור פרסום מונע ממני לפרט, אבל כל אזרח היה מתקומם. לכן אני דורש את פרסום ההקלטות עוד לפני הבחירות”.

בהמשך תקף נתניהו גם את יו”ר כחול לבן: “אני רוצה להגיד לכם שתפקיד ראש ממשלת ישראל הוא אולי בין הקשים ביותר בעולם, הוא דורש עמידה בלחצים, קבלת החלטות סביב השעון, דורש גם את היכולת של חלוקת קשב, מיקוד הקשב וחדות המחשבה סביב השעון. אני יכול להגיד לכם שלדעתי כל ראשי הממשלות ניחנו ביכולות הללו וגם יריביי יעידו על היכולות הללו אצלי… “אני חושב שהתפקיד הזה, שהוא מאוד מאתגר, גדול על גנץ.

“ברור מאליו שמשהו לא טוב קורה אצל גנץ. אולי זו הכניסה לחיים הציבוריים, אולי הלחצים, אולי פרשת המימד החמישי. אני חושב שזה גדול עליו. אני מדבר לא על עמדותיו אלא פשוט על מה שרואים בכל ריאיון, נאום והופעה, זו לא בעיית דיבור, אלא של בהירות וחדות המחשבה. ראוי שהדברים ייבדקו בצורה אחראית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות