לפיד תקף: אל תצביעו להם • פרץ: עדיף הקפיטליזם החזירי שלו?

אריה ריבקינד
|
ל' שבט התש"פ / 25.02.2020 17:37
המפלגות הגדולות מנסות לנגוס בתוך הגושים: ח”כ לפיד קרא שלא להצביע למפלגת העבודה-גשר-מרצ • עמיר פרץ: “אם תצביעו לנו לא תקבלו את הקפיטליזם החזירי של לפיד” • נתניהו תקף את נפתלי בנט ואיילת שקד: “הם ניהלו מגעים עם כחול לבן ולשמחתי סיכלתי אותם ברגע האחרון”

קרבות אש  בתוך הגושים:  יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, קרא בצהרים (שלישי) שלא להצביע למפלגת העבודה-גשר-מרצ.

בעוד ח”כ ניצן הורוביץ, עמיר פרת ואורלי לוי ואנשי מפלגתם מסיירים בדרום הארץ, כתב ח”כ יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו: “אם תכננתם להצביע לעבודה-מרצ תשאלו את עצמכם שאלה אחת: מה יישאר מהדמוקרטיה הישראלית אם ביבי ינצח אפילו במנדט אחד?”

הורביץ השיב ללפיד: “עכשיו באשקלון, מתקבלים בהתלהבות, נותנים את הנשמה לפיניש של הקמפיין, ותוך כדי הביקור אני שומע שיאיר לפיד קרא לא להצביע לנו. אז מכאן, מהדרום, אני אומר לך ידידי יאיר: אל תפריע לנו לעבוד בשטח ואל תפריע לנו לנצח את ביבי כדי שגנץ יהיה ראש הממשלה”.

עמיר פרץ היה עדין פחות ופתח במתקפה על כחול לבן: “אם תצביעו לנו לא תקבלו את הקפיטליזם החזירי של לפיד”.

גם בימין סערו הבוקר הרוחות לאחר שראש הממשלה חזר ב’כנס ירושלים’ על האמירה שבנט ניהל מגעים עם כחול לבן: “הם ניהלו מגעים כאלו ולשמחתי סיכלתי אותם ברגע האחרון, אבל הרעיון להעביר 4-5 מצד לצד, הם יעבירו, סיכלתי את זה במינוי מסוים שביקרו אותי עליו. זאת האמת. לקבל ביקורת מהאנשים האלה? כשאני עמדתי ונלחמתי 10 שנים בממשל אובמה ועצרתי בגופי הסכמים כאלו”.