“הוא תועבה גמורה, להילחם בו בחרב ובחנית. שיימק בבית סוהר!”

"כבר מאות שנים לא היה כזה מין אסון בכלל ישראל, מצווה רבה לשתף פעולה עם הרשויות • האדם הזה עצמו הוא תועבה גמורה! ראוי לכל ביזוי שבעולם!" • האמירות החריפות של הגאון ואיש המחשבה רבי  משה שפירא זצ"ל נגד מנהיג 'שובו בנים' • ומה תידרך הגאון את פעילי המאבק? 
יוני גרין
א' אדר התש"פ / 26.02.2020 11:23

בהקלטה המתפרסמת באתר חרדים 10 נשמע הגאון ואיש המחשבה, רבי משה שפירא זצ”ל, בשיחה חריפה במיוחד כנגד הרב אליעזר ברלנד. במהלך השיחה הוא גם מעניק הנחיות מעשיות לפעילי המאבק נגדו.

מדובר בהקלטה מחודש אייר שנת תשע”ו, בתקופה בה היה הרב ברלנד עצור בכלא ביוהנסבורג, לקראת הסגרתו למדינת ישראל.

הרב יום טוב חשין, ממובילי המאבק,  ומספר פעילים נוספים ערכו סבב התייעצות אצל גדולי התורה לגבי הדרך הנכונה לטיפול בפרשת מנהיג ‘שובו בנים’. אחד הרבנים הראשונים אליהם פנו היה הגאון רבי משה שפירא, מי שמתוקף תפקידו כמלווה את ציבור בעלי התשובה בישראל במשך עשרות שנים, וכמי שנמנה בין מקימי ישיבת ‘אור שמח’, ונשיא ישיבת ‘פתחי עולם’ לחוזרים בתשובה – הכיר את הנושא מקרוב.

הרב שפירא נשמע במהלך כל השיחה מזועזע.

מיד בתחילת השיחה הוא מספר כי גם אליו הגיעו, מזה שנים, עדויות מכלי ראשון על מעשיו החמורים של הרב ברלנד, וקבע באופן נחרץ כי “מאות שנים לא היה אסון כזה בעם ישראל”.

כאשר הרב חשין שאל האם מותר לשתף פעולה עם רשויות החוק על מעשיו הפליליים לכאורה של מנהיג ‘שובו בנים’, הגר”מ שפירא מביע פליאה על עצם העלאת השאלה ופוסק נחרצות כי מצווה רבה לשתף פעולה עם הרשויות ולהביא לכך ש”יימק בכלא”.

בסיום השיחה הוא מעודד את הפעילים ליידע את גדולי ישראל על מעשיו החמורים של הרב ברלנד, ולפעול להוציא מתחת ידם “קול קורא” שיכריז כי הרב ברלנד הוא “מכשול נורא ואיום לכלל ישראל” וכי הוא וכל פרסומיו ודברי תורתו הינם “תועבה גמורה שיש לבערה מן העולם”.

בשעתו, כאשר נודע לבאי ביתו של הגר”מ שפירא כי השיחה מוקלטת, הם פנו לרב חשין וביקשו בשמו של הרב שלא לפרסם את ההקלטה, מחשש לשלומו ולחייו של הרב.

הרב חשין כיבד את הבקשה.

כעת, שלושה שנים לאחר פטירתו, אנו  מגישים כאן את ההקלטה, לצד כיתוביות צמודות, המתמללות את כל קטעי השיחה ואף מתרגמות את חלק מהדברים שנאמרו בשפת האידיש.

תמלול ההקלטה:

הרב משה שפירא זצ”ל: מה אני יכול להגיד? להביע את חומר הדבר. זה נורא ואיום, נורא ואיום, נורא ואיום! כבר מאות שנים לא היה כזה מין אסון בכלל ישראל. פוי!
אליי הגיעו, בתחילת הפרשייה גם לי יצא לשמוע כמה סיפורים… הזדמן ששמעתי וקיבלתי עדויות, עוד אז, בתשע”ב, מאנשים שראו במו עיניהם! עדי ראייה! רחמנא ליצלן! רחמנא ליצלן! אלא שאני לא עוקב, אני לא מעודכן.

שה’ ירחם. זהו סיפור שכנראה, כנראה, לא היה מאות שנים דבר כזה! כזאת מכה!

ר’ יו”ט חשין מגיב: אפילו שבתי צבי לא היה עד כדי כך…

הרב משה שפירא זצ”ל: מה ההשוואה? לא בכזו דרגה! היתה שם הוללות…. אפילו אלו שבאו אחר-כך, הפרנקיסטים, העיקר היה שם הוללות, אבל שם זה לא התפשט בציבור… צריך לראות שהוא לא יהיה חופשי, שהוא לא יוכל להשפיע על הציבור, האם הישיבה בכלא תעזור?

ר’ יו”ט חשין: כעת הוא ביוהנסבורג, בכלא.

הרב משה שפירא זצ”ל: בכלא?

ר’ יו”ט חשין: בכלא, הוא יושב שם כבר כמעט חודשיים בכלא, והם נותנים כסף לסוהרים ויש קבלת קהל אצלו…

הרב משה שפירא זצ”ל: כאן בארץ ישראל זה לא יוכל להיות ככה. אוי, רחמנא ליצלן, אוי לנו שכך, שכך עלתה בימינו!

ר’ יו”ט חשין: אתם אומרים שאפשר לשתף פעולה איתם, עם הרשויות?

הרב משה שפירא זצ”ל: בוודאי! זו מצווה רבה לעשות את זה! מה השאלה? אוי! אבל זה לא מספיק, צריך בכל הדרכים לפעול כנגדו, בכל הדרכים!  את האדם הזה צריך… האדם הזה הוא בגדר “רודף”, “רודף” גמור! אילו היה… אתם מבינים לבד שאילו היה סנהדרין היו מסלקים אותו מהעולם! היו דנים אותו למוות! הוא עצמו יש לסלק אותו מכל מקום של כבוד והידור, ולחבל בכל פעולה שהוא עושה! לחבל בכל פעולה שהוא עושה!

יש לתקוע מקלות בגלגלים שלהם, לתקוע מעצורים, הרי העגלה נוסעת, העגלה נוסעת, חייבים אם כן לדאוג שהיא לא תיסע! “בחרב ובחנית!”, מה השאלה בכלל? אין פה שום ספק!

אז צריך לנסוע לאותם שמפורסמים בציבור לצדיקים, ולהשיג מאותם אנשים סוג של “קול קורא” שרחמנא ליצלן, רחמנא ליצלן, התברר שיש כאן מכשול נורא ואיום לכלל ישראל, שומר נפשו ירחק מהם ומהמונם, שלא… לא הוא ולא התורות שלו, ולא הפרסומים שלו ולא שאר העניינים שלו, הכל תועבה גמורה ומצווה לבערם מן העולם! האדם הזה עצמו הוא תועבה גמורה! תועבה גמורה!

כל העלונים, כל הפרסומים, כל הדברים, הכל! האדם הזה הוא אדם שראוי לכל ביזוי שבעולם, כל ביזוי! צריך לעמוד ולירוק לו בפנים! כולם! כולם! שיימק בבית סוהר!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא שומעים שום הקלטה, רק תמלול
    02/03/2020 03:46
    איש
  1. יש מצב שיום טוב המציא את זה