‘ריגש מאד’: מה קרה כשהצנחנים ששחררו את הכותל פגשו ילדי ‘חדר’

שניים ממשחררי הכותל, המוכרים מהצילום המפורסם, פגשו בגבעת התחמושת קבוצת ילדי חיידר מביתר עלית • "כשסיפרנו להם שחברנו השלישי בתמונה, לא מרגיש טוב ולכן איננו עימנו, הם מיד קראו פרק תהילים בהתרגשות ועשו 'מי שברך' להחלמתו"
אבי כץ
ל' שבט התש"פ / 25.02.2020 14:43

לדי תלמוד תורה מהעיר החרדית ביתר עילית הגיעה עם המחנכים לסיור לימודי בגבעת התחמושת. בהשגחה פרטית במקום נכחו באותה שעה שנים מלוחמי הצנחנים, משחררי הכותל המערבי –  ציון כרסנטי וחיים אושרי, הזכורים  מהתמונה המפורסמת של הצלם דוד רובינגר.

כרסנטי ואושרי הגיעו לגבעת התחמושת כדי להציב במוזיאון את ספר הילדים שכתב הסופר עמנואל בן סבו על הקרב: ‘אריות על הגבעה’.

”האינטראקציה הייתה מהירה ומיוחדת”, סיפר חיים אושרי לערוץ 7. “פגשנו בילדים חמודים עם הרבנים שלהם. כשהבאנו להם את הספר ‘אריות על הגבעה’, הייתה התרגשות עצומה, הם הביטו עלינו בהערצה”.

ציון (ציגי) כרסטני הוסיף: ”שאלנו את הרבנים אם אפשר שנספר להם על הקרב והם שמחו מאוד, שיתפנו אותם בחוויות הקרב, הם שאלו שאלות, ואז סיפרנו להם שחברנו השלישי בתמונה, ד”ר איציק יפעת, לא מרגיש טוב ולכן איננו עימנו, הם מייד קראו פרק תהילים בהתרגשות ועשו ‘מי שברך’ להחלמתו”.

“הדבר שהכי ריגש אותי היה כשהרב אמר בתום המפגש: ‘ילדים, כשנגיע לכותל להתפלל, תזכרו תמיד בהכרת הטוב את הלוחמים ששחררו את הכותל’. זה ריגש אותי מאוד, היינו צריכים לפגוש תינוקות של בית רבן בגבעת התחמושת שיזכירו לנו שעל אף השסע המתרחב, רב המחבר על המפריד ואלה האחים שלי’. הבטתי בילדים המתוקים האלה, נפעמתי והתרגשתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות