חבר הפרלמנט החרדי מבלגיה בא להתייעץ עם הגר”ד לאו על הגזירה הנוראה

חבר הפרלמנט הבלגי מיכאל פרייליך - אשר עושה מאמצים רבים בכדי למנוע את הגבלת ברית המילה בבלגיה, השתתף בישיבה מיוחדת בלשכת הרב הראשי הגר״ד לאו • ומי עוד בא לישיבה?
נתן פרל
כ"ט שבט התש"פ / 24.02.2020 17:39

הנסיונות להגבלת ברית המילה בבלגיה: בלשכת הרב הראשי הגר״ד לאו התקיימה היום (שני) ישיבה מיוחדת, יחד עם חבר הפרלמנט הבלגי מיכאל פרייליך – אשר עושה מאמצים רבים בכדי למנוע את הגבלת ברית המילה.

בישיבה השתתפו, הרב משה מרסיאנו מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית, נציגי משרד החוץ וחברי הועדה להסמכה ופיקוח על המוהלים של משרד הבריאות הפרופסור אברהם שטיינברג והמוהל הרב חיים משה ויסברג.

הפגישה נערכה לבקשת חבר הפרלמנט והרב הראשי נועדה בכדי להביא את מלוא המידע המקצועי וההלכתי אשר יאפשר להתמודד מול הצעות החוק בבלגיה המבקשות להגביל את קיום מצוות ברית המילה.

חברי הועדה להסמכה ופיקוח על המוהלים של משרד הבריאות סקרו את כלל הפעילות בנושא, בכדי להבטיח שכל ברית תתבצע ברמה המקצועית וההלכתית הגבוה ביותר, תוך שמירה על הסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר.

הרב הראשי סיכם את הישיבה: “לאורך אלפי שנות קיומו של העם היהודי, אחת המצוות אשר יהודים מסרו נפש עליה יותר מכל היא ברית המילה שהיא האות והסימן בינינו לבין הקב״ה. לצערי הרב, דווקא בתקופה זו אשר העולם דוגל בחופש הפרט, יהודים נתקלים ברחבי העולם בנסיונות להקשות ולאסור על קיום ברית המילה.

“אני רוצה להודות לחבר הפרלמנט מיכאל פרויליך שהגיע לכאן בשביל לטקס עצה כיצד להתמודד עם האתגר הזה אנו נמשיך לעשות כל שביכולתינו ששום מצווה מהתורה לא תיאסר בשום מדינה. לא ברית מילה לא שחיטה כשרה ולא קבורה יהודית”.

חבר הפרלמנט הבלגי מייקל פרייליך: “רוצה להודות לכבוד הרב הראשי ולרבנים חברי הועדה להסמכה ופיקוח על המוהלים של משרד הבריאות אשר נתנו מהידע והנסיון הרב שצברו בנושא. אני בטוח כי יחד נצליח להבטיח שהבריתות אשר יבוצעו בבלגיה יהיו ברמה הגבוהה ביותר הלכתית ומקצועית, דבר אשר יסייע אף בעתיד להגן על ברית המילה בעם היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות